Bilen stängs av

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Qimi10

Ny medlem
Hej!
Under 1-2 veckors period har min bil börjat bete sig konstigt. Så fort jag lägger den i D(drive) och ska rulla iväg så kan bilen helt plötsligt dö, den stängs av helt. Ingen lyckas hitta felet i och med inga felkoder. Händer inte alltid men har börjat hända oftare nu. Det är en Audi 3.0 s-tronic låda.
Någon som har erfarenhet av liknande problem eller i övrigt kan komma med hjälp ? Tack på förhand
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Hej!
Under 1-2 veckors period har min bil börjat bete sig konstigt. Så fort jag lägger den i D(drive) och ska rulla iväg så kan bilen helt plötsligt dö, den stängs av helt. Ingen lyckas hitta felet i och med inga felkoder. Händer inte alltid men har börjat hända oftare nu. Det är en Audi 3.0 s-tronic låda.
Någon som har erfarenhet av liknande problem eller i övrigt kan komma med hjälp ? Tack på förhand
När du skriver "stängs av", menar du att motorn stannar och tändningen är på, eller menar du som om du skulle stänga av bilen med tändningsnyckeln, ingenting lyser fläkt mm. stängs av osv.?
/Hälsningar Claes
 

Qimi10

Ny medlem
Hej Claes
Nej det är precis som att man får motorstopp det är så konstigt aldrig varit med om något liknande. Efteråt står det sedan på displayen starta bilen manuellt. Problemet är att det lyser ingeting alls, inga felkoder inget liknande.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Hej Claes
Nej det är precis som att man får motorstopp det är så konstigt aldrig varit med om något liknande. Efteråt står det sedan på displayen starta bilen manuellt. Problemet är att det lyser ingeting alls, inga felkoder inget liknande.
Kan inte påstå att jag kan något mer än grundläggande saker om denna motor och växellåda, men något som dyker upp är att motorn dör när du lägger i drive och ska åka.
Spontant skulle jag killgissa på någon form av givare på/i växellådan eller i det häradet.
Jag hoppas att det dyker upp någon kunnigare själ här som sitter inne med lite ledtrådar...
/Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp