Beställa drivaxel, men vilken längd?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Buuzzz

Ny medlem
Om man tittar på t ex bildelar24 (även andra sidor) och söker drivaxel och slår in regnr så får jag följande förslag:
Längd 618mm
Längd 617mm
Längd 594mm
Längd 615mm
Längd 521mm
Längd 596mm
Längd 580mm
osv osv

Hur ska man veta vilken längd man ska beställa (utan att plocka bort drivaxeln)?
 

classexa

Aktiv medlem
Om man tittar på t ex bildelar24 (även andra sidor) och söker drivaxel och slår in regnr så får jag följande förslag:
Längd 618mm
Längd 617mm
Längd 594mm
Längd 615mm
Längd 521mm
Längd 596mm
Längd 580mm
osv osv

Hur ska man veta vilken längd man ska beställa (utan att plocka bort drivaxeln)?
Skicka ett PM till mig med ditt regnr så kan jag kolla på det
 
R

rrr

Gäst
Om man tittar på t ex bildelar24 (även andra sidor) och söker drivaxel och slår in regnr så får jag följande förslag:
Längd 618mm
Längd 617mm
Längd 594mm
Längd 615mm
Längd 521mm
Längd 596mm
Längd 580mm
osv osv

Hur ska man veta vilken längd man ska beställa (utan att plocka bort drivaxeln)?
För andra som har samma eller liknande fråga, även om du slår in regnr på dessa biltillbehörsidor så kommer inte bara delar för din bil upp.
Utan för alla modeller och versioner i din grupp tex B7 men instegsmodell, vanlig modell, S4 etc.

Nästa steg man kan göra är att kolla om de har 'PR'-koder på de olika drivaxlarna, då kan du kolla (troligen växellådans kod) om någon axel stämmer.

Eller så kollar man med audi, de kan ofta kolla vilket artikelnr som gäller för JUST DIN bil. Ibland har de även följdinfo som längd.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp