Bakre högtalare i A4 Avant låter spräckt. Finns nya lr alternativ?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Pistvakt

Medlem
Det började häromdagen skallra betänkligt i bashögtalaren till höger i bagageutrymmet. Den är precis färdig som A-traktor och ljudet har knappt varit igång de veckor vi haft bilen. Nu är det m a o svårare att komma åt att byta högtalaren då golvet ser ut att måsta tas bort.
Brukar dessa högtalare bli spräckta? Finns nya passande och bättre att köpa eller är det bättre att köpa en lös bashögtalare och sätta i den låda som är byggd? Då slipper jag demontera stor del av lådan för att komma åt högtalaren.
Kabelanslutningen är lätt åtkomlig men tolkningsvis lite udda.
Det behöver inte vara något toppljud bara grejerna håller.
 

Killawife

Aktiv medlem
Nej de brukar inte bli spräckta. Högtalaren är en lite udda modell, en 4" sub, jag har aldrig sett dessa som reservdel. Det finns en bättre modell av låda man kan köpa som man kan ha en 6,5" i istället för 4". Det brukar vara den bästa lösningen. Annars så är det lättaste för en "normal" reparation att åka till skroten och plocka en sub från en bil där. Men bökigt för dig då.
 

Pistvakt

Medlem
Tack för svaret, då vet jag mer. Men inte passar väl den alternativa 6,5" suben i samma utrymme som befintlig 4" sub?
Jag kan förstås lossa delar av "EPA-lådan" för komma åt att byta högtalaren när.jag nu vet att det är ovanligt att de spräcks. Så mycket jobb är det inte när alla delar är färdiga och kan demonteras och monteras relativt lätt.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp