Audi s4 2011 motorproblem

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Ssalo

Ny medlem
Hej! Har en Audi s4 2011 som tänder motor och epc lampa vid fullt gaspådrag samt går in i limpmode, lampor släcks vid omstart. Den har även lite orolig tomgång och konstaterat är att den får för lite bränsle till cyl 4 och 6 vid full belastning. Tycker att ventilknackningar är väldigt mer påtagligt på den "felande" sidan av motorn än på den andra.

Det finns inga felkoder och allt i elektronisk väg och bränsleväg är felsökt och kontrollerat. Bränslepump, styrdon och spridare är även bytt och spjällhus rengjort.
Kompressionstest är även utfört och det är fullt normala värden. Bilen går att köra men tycker att den känns lite orolig även vid lugn och jämn körning. Mekanikern misstänker att det har något med ventilstyrningen att göra men det är inget han kan åtgärda.

Finns det någon som har haft liknande fel som kanske vet vad det kan vara?
Helst om någon vet någon riktigt bra verkstad/mekaniker som kanske vet eller bara skulle kunna lösa detta problemet?
Då toveks vill ha 50k+ enbart för felsökning så tar jag gladeligen emot alla tips och hjälp jag kan få.
 

Ssalo

Ny medlem
Hur vet du det innan du har bytt plats och kollat felkoderna?
Om du läser mitt inlägg så står det klart och tydligt att allt i elektronisk och bränsleväg är kontrollerat, dvs att jag vet det för att det redan är provat. står även att det inte finns några felkoder att läs av.

Jag skall utveckla lite vad som är gjort. Spridare är impedans och flödestestade samt bytt position på dem. Tändspolar är impedans/funktionstestade samt bytt position på dem också. Tändstift är kontrollerade. Bränsle pump + ledningar är kontrollerade med flödes/tryckmätning och även kablage till spridare/tändspolar kontrollerat. kan ha glömt att skriva med något men tror det var allt.
 
Senast ändrad:

Swizz

Aktiv medlem
Vilken bränslepump har du bytt, högtryck eller lågtryck? Har du kollat koks/avlagringar på insugsventilerna?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp