SÅLD! Audi S3 sedan (Stertman STM400) 2016 med manuell låda

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

parasec

Ny medlem
Hej!
Har kommit fram till att det är dags att prova en EV och tom. prova något annat än Audi.

Till salu har vi således en Audi S3 sedan (Stertman STM400) från 2016 med manuell låda.

Då bilen är ganska speciell (mer detaljer nedan) och dessutom enligt min kännedom sista årsmodellen Audi byggde S3or med manuell låda vill jag gärna att nästa ägare är en entusiast som uppskattar bilen och verkligen förstår sig på vad det är. Därför börjar jag med att kolla intresset här först istället för att gå till en bilhandlare. (Det var väldigt många år sedan jag hängde på NordicAudi så det är kul att detta forum finns.)

Bilen har gått nästan 11 050 mil - ca 3000 mil i min ägo sedan augusti 2020. Jag kör väldigt sällan, blir mest på helgerna och då är det oftast längre motorvägssträckor. Jag är 4:e ägaren.

Sedan Stertman i Nynäshamn (kostnad på 75 000 kr, papper finns) gjorde uppgraderingarna STM400 i september 2019 med mjukvara, ny turbo och ny koppling har den enbart körts på 98 oktan från OKQ8. Har nu 400 hk och strax över 500 Nm i vridmoment. Det är väldigt få som kan åka ifrån dig när du gasar på :cool: - det är ren körglädje och brutal kraft i bilen (har alldeles för sällan provat på att gasa ordentligt men jag skulle ljuga om jag sa att jag aldrig gjort det). Stertman kan verkligen sina saker!

Vad som nästan är mer imponerande än prestandan i bilen är förbrukningen som ofta är imponerande låg på motorväg. Jag gillar kalkylblad och har haft koll på förbrukningen mellan tankningarna. Vid senaste långfärden slog jag rekord med imponerande 0,73 l/mil. Snittet ligger dock ofta kring 0,84 l/mil vid blandad körning.

Bilen är regelbundet servad på Audiverkstäder, ofta mer än rekommenderat (t.ex. med extra oljebyten samt byten av tändstift). Senaste servicen utfördes 2022-08-22 vid 10 300 mil. (Digital verkstadshistorik finns.)

Har gått igenom tre besiktningar i min ägo utan några som helst problem, den senaste i fredags (läs 2023-05-12). Därmed är den besiktigad tom. 2024-07-31.


Lista på utrustning m.m:
- Halvskinn med Alcantara (vanliga sportstolar, ej skal)
- Exklusiv växelspaksknopp i metall (verkar vara samma som i manuella R8or har samma)
- Navi
- CD/DVD-läsare
- 2x SD-kortsläsare
- Bluetooth handsfree och streaming
- B&O-högtalare med bas
- Svart innertak
- Svart optik
- Original S3 gummimattor
- Original bagagerumsmatta
- Kupévärmare (eldriven)
- Sommardäck från Goodyear på svarta 19-tums fälgar från Dotz - lite smårepor finns på några av fälgarna (ca 4 mm kvar)
- Vinterdäck (friktion) från Michelin på 18-tums originalfälgar (ca 7 mm kvar)

Exempel på utrustning som saknas
- Metalliclack
- Elektriska stolar
- Armstöd i mitten bak
- P-sensorer (både ljud och kamera)
- Panoramatak
- Magnetic Ride, har däremot Audi Drive Select

Är i väldigt fint skick invändigt. Utvändigt lite sämre, lite ytliga repor finns här och där. Upplever det som att klarlacken gör att bilen ofta ser "renare ut" (kan dock ha fel).
Finns även en liten intryckning vid bagageluckan som syns om man går nära från vissa vinklar.
Den första ägaren av bilen gjorde någon form av DITEC-behandling av bilens underrede (har nog papper på detta någonstans).

Pris: Någonstans mellan bilhandlarens skambud och Blockets drömpriser.
Kan förmodligen ordna finans via en bilhandlare.

Skicka ett PM vid intresse så kan jag även gräva fram fler bilder.
S3 STM400.jpg

Mvh,
/p

===Bilägandehistorik===
svart S4 avant 3.0V6T quattro -15
svart S3 sedan Stertman 400hk 2.0TFSI quattro -16 - SÅLD
svart A5 Sportback 177hk 2.0TDI quattro -13 - SÅLD
grå A4 sedan 160hk 1.8TFSI -08 - SÅLD
svart A4 sedan 180hk 1.8Tsq -00 - SÅLD
 
Senast ändrad:



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp