Audi larm

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
M

MickeS3

Gäst
Hej har problem med mitt centrallås på bilen.
När jag larmar på bilen så kan det gå 40 sek så börjar larmet tjuta, har felsökt lite och kommit fram till att det är förardörren som bråkar genom att ha en dörr öppen och låsa bilen sen slå igen dörren då ska bilen blinka med blinkersen och bekräfta att bilen är låst. Men jag har ingen aning var jag ska fortsätta med mitt felsökande.
Är det hela låskistan som behöver bytas eller är det något annat lätt fel ? Har ni något tips?
Och bilen varnar inte om någon öppen dörr heller när jag kör den.

trevlig helg på er
 
R

rrr

Gäst
Hej har problem med mitt centrallås på bilen.
När jag larmar på bilen så kan det gå 40 sek så börjar larmet tjuta, har felsökt lite och kommit fram till att det är förardörren som bråkar genom att ha en dörr öppen och låsa bilen sen slå igen dörren då ska bilen blinka med blinkersen och bekräfta att bilen är låst. Men jag har ingen aning var jag ska fortsätta med mitt felsökande.
Är det hela låskistan som behöver bytas eller är det något annat lätt fel ? Har ni något tips?
Och bilen varnar inte om någon öppen dörr heller när jag kör den.

trevlig helg på er
Kan ju bero lite på vilken generation av A3 eller S3 du har. Men en bra början på de flesta felsökningar är att kolla felkoder, många gånger får du bra info där.

Sedan kan ju en multimeter vara bra, kabelhärvor genom dörrar och bakluckor går ibland av...
 
M

MickeS3

Gäst
Det är en 8p Audi s3 2008, jo får nog ta och riva ner Dörrsidan och kolla till och kanske göra en felsökning och se om den ger nå felkoder
 

Logbuster

Medlem
Hej!

Jag har också haft problem med krånglande larm och centrallås. Börja med att lossa en av batteripolerna i ca 15 min och sedan sätta dit den igen, funkade för mig.

Lasse
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp