Audi A6 2006, koppling fastnat i urkopplat läge.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Karlsson207

Ny medlem
För en vecka sedan så accelererade jag ut på en påfart, och plötsligt så gick kopplings pedalen i botten och fastnade utan att jag tryckte på den. Lyckades rycka upp den med handen och åka vidare. Och efter det kändes det annorlunda varje gång jag släppte upp kopplingen helt. Men på julafton av alla dagar så körde min tjej bilen, och vid en stopplikt stannade hon, och när hon skulle köra så gick bilen knappt framåt och ca 50 meter efter, så stannade hon och bilen ville inte köra framåt förutom i snigelfart. När jag kom till bilen så kan jag ha bilen igång och lägga i växlar utan att trycka ner kopplingen. Och kopplingspedalen har motstånd och kommer tillbaka upp igen. Men bilen vill inte gå framåt eller bakåt. Det varken rasslade eller luktade något när det hände, och det känns som att man lägger i växlar men kopplingen är urkopplad, alltså med kopplingspedalen helt nedtryckt. Men att den inte vill släppa. Om någon har några idéer eller varit med om det så skulle jag vara djupt tacksam.
 

Sandor87

Ny medlem
Vissa kan ju haka upp sig försök att kolla vart kopplingen kommer in i motorutrymmet från pedalen vissa bilar kan vajern hoppa ur helt andra hakar upp sig behöver inte vara jätte farligt
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp