Audi A6 2.0 tfsi felkod. Hjälp!

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
B

Balrog

Gäst
Har som jag skrev i rubriken en A6 2.0 tfsi -08 som motorlampan tänds på. Felkoden är 008583. Bank 1, system too lean at idle. Nån som vet vart jag ska börja leta efter fel, eller nån som vet vad som är fel? Bilen går och startar precis som vanligt. Har släkt felkoden men den kommer tillbaka efter nån dag igen.
 

PINNEN

Medlem
kolla vacuumet i motorn om det är kraftigt undertryck (känner du när du lyfter på oljelocket när motorn går på tomgång) , eventuellt är vevhusventilationen kass som sitter på ventilkåpan.
 
B

Balrog

Gäst
kolla vacuumet i motorn om det är kraftigt undertryck (känner du när du lyfter på oljelocket när motorn går på tomgång) , eventuellt är vevhusventilationen kass som sitter på ventilkåpan.
Tackar, ska kolla det i kväll. Ska inte gå att ta bort locket när dem står på tomgång va? Pga det höga vaccumet.
 
B

Balrog

Gäst
Provade att ta bort oljelocket i kväll. Är ett litet sug där och tomgången går ner en aning. Är allt som det ska då?
 

BoFrMa

Medlem
Vevhusventilation sitter på ventilkåpan. Den skall bytas var tredje år, torkade membran. Hade samma fel , bytte , en hel ny motor. Finns hos AUTODOC för 400:-
 
B

Balrog

Gäst
Ok, har inte ägt bilen så länge så vet inte när den är bytt sist, så jag tar och beställer en å byter så får vi se om det fixar biffen?
 
V

Vik

Gäst
Hur gick det? Samma fel här. Dock säger mekaniker att LMM är slut
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp