Audi a6 -19 c8

H

Hee

Guest
Nu har vi optimerat Audin utan box. Visst blev den lite piggare men det var som sagt inte huvudsyftet, men äntligen fungerar bilen så som man kan förvänta sig av en såpass dyr bil.
Den hittar växlarna lättare, den växlar inte ner så fort man nuddar gasen, den blir inte hängande vid utfarter på samma sätt som innan, även passagerarna tycker att den är behagligare att åka med i.
Har bara kört den ett par dagar sedan optimeringen och ska nu åka till Audi och be dom provköra bilen så dom får känna på skillnaden.
/P
Precis vad jag ville höra !
Väntar in BSR versionen som jag hoppas blir går att lägga in själv via ODB.

Måste ju vara att Audi gjort original mjukvaran så slö för att komma under något utsläppskrav eller likande. De KAN ju inte på alvar tro att någon upplever det komfortabelt att en bil reagerar med 3 sekunder fördröjning :)

H

Hee

Guest
Aj då, det låter som att många haft rejält med problem. Jag har varit nära att beställa en 45 TFSI Q men börjar såklart tveka nu. Visst kände jag fördröjningen i motor/låda när jag provkörde men trodde att jag bara var bortskämd som huvudsakligen kör på el idag = omedelbar respons.

Vilka utrustningstips har ni annars? Är Matrix HD värt den rejäla pengen? Kan nån betygsätta de eluppvärmda torkarbladen? Klarar man sig med Audi Sound System eller måste man upp på B&O?
Har vanlig matrix trycker det funkar riktigt bra, då får man även de snygga bakljusen.

Virtual cockpit, 360 kamera, Drag, DiselVärmare ser jag också som bra val.
Jag har även "svart paketet" och 20" hjul, men det är ju mer en smaksak om man gillar.

Sen har jag även något invändigt belysningspaket som gör att man kan ställa färgerna på belysningen, kommer inte ihåg om det var standard...men kul.

Glöm inte kryssa i justerbara nackkuddar, det är inte längre standard.

P

Peter-hnr

Guest
Ja dom blir säkert griniga, men dom slipper få tillbaka bilen :)
Sen är låd problemet tydligast på DSG-lådan med 8 växlar, har man andra kombinationer med lite svagare motor kanske man har S-tronic eller liknande då fungerar det mycket bättre.
Ang att välja optimerare, det skiljer säkert lite mellan företagen, beroende på vilken map dom väljer att använda, men jag valde Dieselkraft.se och den mappen gav mig en ny bil.
Som sagt tror inte detta kan göras i någon påhängslåda i nuläget, även om vissa säger att deras box funkade fint på 2018 modellerna så gå inte på det.
Nu när euforin lagt sig lite så är den objektiva bedömningen att bilen blev långt mycket bättre men har kvar en del av trögheten i lådan, men det kanske kommer någon ännu bättre version längre fram.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp