Audi A4 B7 quattro 2005 felkod u0001 samt p0011 ibland p000a

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Jwjonta3

Ny medlem
Hej bytte transmission kedjan samt kamrem, efter byte fick jag felkod p0011 vvt ventilen.
Bytte vvt ventilen fick då istället p000a, ibland växlar det mellan p0011 och p000a.

Har nu även fått felkod u0001 men hittar ingen logisk förklaring, mer än att den tillfälligt tappar kontakt med motorstyrdonet. Även felkod plötsligt på högteyckssensorn till ac. Under om någon råkat ut för samma problem, jag har kollat relän och säkringar vid styrdonet. Samtidigt får jag fel signal på abs, antispinn samt styrvinkeln.
Mvh Jonas
 

Per

Administrator
Forumpersonal
Hej bytte transmission kedjan samt kamrem, efter byte fick jag felkod p0011 vvt ventilen.
Bytte vvt ventilen fick då istället p000a, ibland växlar det mellan p0011 och p000a.

Har nu även fått felkod u0001 men hittar ingen logisk förklaring, mer än att den tillfälligt tappar kontakt med motorstyrdonet. Även felkod plötsligt på högteyckssensorn till ac. Under om någon råkat ut för samma problem, jag har kollat relän och säkringar vid styrdonet. Samtidigt får jag fel signal på abs, antispinn samt styrvinkeln.
Mvh Jonas

Felkoden P0011 indikerar en problem med VVT-ventilens position eller dess kretsar. Det är möjligt att det finns en felaktig anslutning eller att VVT-ventilen inte fungerar korrekt. Eftersom du redan har bytt ut VVT-ventilen och fortfarande får felkoden, kan det finnas ett problem med dess kretsar eller med sensorerna som övervakar dess position. Du kan behöva diagnostisera och reparera eventuella problem med kablarna eller sensorerna som övervakar VVT-ventilen.

Felkoden P000A är en allmän felkod som kan indikera problem med bränsletrycket eller bränslesystemet. Det är möjligt att den här felkoden uppstår på grund av en felaktig bränsletrycksensor eller en felaktig bränslepump. Det kan också finnas ett problem med bränsleledningarna eller bränsletryckregulatorn. Du kan behöva diagnostisera och reparera problemen i bränslesystemet för att lösa den här felkoden.

Felkoden U0001 är en kommunikationsfelkod som indikerar att det finns problem med kommunikationen mellan olika system och styrenheter i fordonet. Det kan bero på en felaktig anslutning, en felaktig styrenhet eller en störd signal. Du kan behöva diagnostisera och reparera eventuella problem med ledningar, anslutningar eller styrenheter för att lösa den här felkoden.

Felkoden för högteckssensorn till AC är svårare att relatera till de andra felkoderna. Det är möjligt att det är ett separat problem som kräver ytterligare diagnostik och reparation.

Felkoden för ABS, antispinn och styrvinkel kan indikera problem med fordonets säkerhetssystem. Det är möjligt att det finns en felaktig sensor, en felaktig styrenhet eller ett felaktigt mekaniskt system som orsakar problem. Du kan behöva diagnostisera och reparera eventuella problem med dessa system för att säkerställa fordonets säkerhet
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp