Audi A4 B5 1.8tsq 00 tickar ibland:S

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
A

Alpis

Gäst
Hej!

Köpte mig en Audi A4 1.8TSQ som vinterbil, sen 1999 men registerad som en 2000a senaste faceliften m.m, riktigt fin skick.

När jag köpte så öppnade ja huven när vi kikade på den och då fick den tickande ljud ibland från huven, han snacka något om att alla audis låter så när dom gått 24 tusen mil... Eftersom bilen gick jätte fint och tickade inget när huven var nere utan bara om man lyssnade noga under huven så köpte jag den.

Har haft bilar i ca 2 veckor nu och igår åkte jag genom mc donalds drive in med den och efter den är vägg i vägg så allt ekar där så hör man missljud tydligt, tickade precis som ventilknack, hängde me i varvtalen o så, iallfall en bit upp men gasade jag lite högre så hörde man inte tickandet, kör ut ur driven och ställde mig på parkering och öppnade huven och lyssnade, det tickade, jag gasade 2-3 gången via huven, torr gas, så slutade den ticka, körde hem, lyssnade i garaget och den tickade inget då heller.

Idag när jag åkte driven igen så hörde jag samma sak emellan husen eftersom det ekar lite typ, så när jag åkte ur driven hörde jag fortfarande tickande ljudet när rutan var nere och jag körde höga varv med 1ans växel.

blev förbannad och åkte hem, pressade bilen och varvade ut växlarna, hörde inga missljud in i kupen eller liknande, kom hem och lyssnade i garaget, den tickade inget, den slutade efter jag hade pressat den ???

Vad fan är felet? Det är helt ny motorolja i bilen, ska dom ticka så efter dom kanske stått länge på tomgången ?:S

Har försökt lokalisera vart ljudet kommer ifrån men de är ju sjukt svårt.. lyssnar jag vid ventilkåpan så tickar han men även vid kamkedjan..





Filmklipp:
http://youtu.be/T1JiyEdIdy8

Vad ska man göra? Förbannad blir man ju. nybil m.m...

//
Peter
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp