R
Rednil
Gäst
Hej har en Audi som jag börjar bli tokig på. Den har varit inne på märkesverkstad 2 gånger inom 3 månader nu och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Första gången dog den medans jag körde, kände hur jag tappade kraft och rullade till stop. Motorn gick inte att starta så det blev att bärga till verkstad. Dom konstaterar att det är partikelfiltret som satt igen. Blir ett begagnat filter som bara är provkört plus någon tempgivare. Dom provkör bilen och allting funkar bra.
Jag har den i några veckor sen en dag när jag ska köra hem från jobbet så varvar den inte som den ska jag kommer någon kilometer och den dör igen. In på samma verkstad, tydligen är det partikelfiltret igen. Delen som ska styra avgasflödet är trasigt och har stått helt öppet så filtret har täppt igen en gång till. Dom bränner ur filtret och byter delen, provkör och allt funkar.
Nu idag när jag startade den så går den fint på tomgången men när jag gasar tar det stopp på ca 1800 rpm och det börjar lukta efter ett tag.
Har inte råd eller ork med det här längre vad ska man göra?
Bifogar en liten video.
Första gången dog den medans jag körde, kände hur jag tappade kraft och rullade till stop. Motorn gick inte att starta så det blev att bärga till verkstad. Dom konstaterar att det är partikelfiltret som satt igen. Blir ett begagnat filter som bara är provkört plus någon tempgivare. Dom provkör bilen och allting funkar bra.
Jag har den i några veckor sen en dag när jag ska köra hem från jobbet så varvar den inte som den ska jag kommer någon kilometer och den dör igen. In på samma verkstad, tydligen är det partikelfiltret igen. Delen som ska styra avgasflödet är trasigt och har stått helt öppet så filtret har täppt igen en gång till. Dom bränner ur filtret och byter delen, provkör och allt funkar.
Nu idag när jag startade den så går den fint på tomgången men när jag gasar tar det stopp på ca 1800 rpm och det börjar lukta efter ett tag.
Har inte råd eller ork med det här längre vad ska man göra?
Bifogar en liten video.