Audi a4 (99, sorry om fel ställe) abs lyser & bromslampa blinkar och låter.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

tv33k

Ny medlem
Hej!

Har sen en tid tillbaka haft strul med min audi a4 1.8T 99, ABS-lampan lyser, Bromslampan blinkar och låter.
I början var det bara intermittent men nu är det näst intill konstant. Hade bilen inne för felkodsläsning och dom fick upp:
DTC 17695: Laddtrycksventil, avbrott - intermittent
DTC 16496: insugningslufttemperaturkrets, låg insignal, - permanent

Har läst runt och hittat massor av "Problem och lösningar" men inget jag hittat som hjälpt mig.
Köpte bilen för 9k och är inte sugen på att lägga ut för mycket på den, testade med en ny luftmassemätare för att se om "tråden" var slut men även med en helt ny kvarstår problemet. kollat kontakterna till givarna på alla hjul. Lika bra att sälja av skiten billigt eller finns det någon smart lösning?

Till saken hör att det är ombesiktning sista aug, så har tidspress om jag ska få igenom skiten innan jag kör den in i ett berg eller säljer den för ett sexpack folköl....

tackar ödmjukast för eventuella svar på en tydligen olösbar fråga (enligt google)
 
O

Oregistrerade

Gäst
Styrenhet

Kan vara abs-styrenheten, är ett ganska vanligt fel på b5:eek:r. En ny sådan är rätt dyr (minst 4000) men går att skicka in på lagning. Innosund är ett svenskt företag som lagar sådana. Kolla först så att det är den och inte någon hjulsensor eller krans, är styrenheten dålig brukar den så småningom bli okontaktbar i vcds.
 

kaooozzz

Ny medlem
Ingen som hade nåt svar på den pipande blinkande varning trasigt bromsljus har samma problem så irriterad med detta pipande var 5 sekund blir hammarn tror jag
 

Ankispanki

Ny medlem
Ingen som hade nåt svar på den pipande blinkande varning trasigt bromsljus har samma problem så irriterad med detta pipande var 5 sekund blir hammarn tror jag
Nu var det iofs en Volvo V70 jag hade exakt samma problem på för massa år sedan, visade sig att båda ABS kransarna fram hade spruckit, bytte dom och nollade felkoderna och vips så vart det bra.
 
R

rrr

Gäst
Ingen som hade nåt svar på den pipande blinkande varning trasigt bromsljus har samma problem så irriterad med detta pipande var 5 sekund blir hammarn tror jag
Om det varnar för trasigt bromsljus, byt det trasiga bromsljuset!!!

Om det är bromsfelvarningslampan som lyser, och det piper i kombination med lysande abs-varningslampa är det mest troligt styrenheten för abs-systemet som är ledset.
Kolla med tex vcds (eller audi verkstad) felkoder på bromssystemet!!!
Får du inte kontakt med bromssystemet är det mest troligt styrenheten, får du kontakt får du kolla på vilka felkoder du får.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp