audi a3 1999 spolarpumpen får inge ström ,vindrutetorkare funkar

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

roughneck

Ny medlem
spolarpumpen får inge ström men vindrutetorkarna funkar när man försöker spola rutan ...
nån som vet om det sitter nå relä till pumpen och isofall vart ?
 

Mekman72

Ny medlem
Den enda bil där jag varit med om att pumpen ger upp pga låga temperaturer är Toyota Avensis. Har inte hänt på min VW T5 som jag ägt sen 2013 och mestadels använt Biltemas färdigblandad ner till minus 18. Och jag bor i Luleå då den vätskan har frusit ihop ett antal gånger utan att knäcka pumpen. Ej heller hänt på de Saab. Volvo. Mercedes eller Subaru jag ägt, dock inte lika säker på vilken vätska ja använt men frusit har de gjort ändå.. hör liksom till här uppe.
// MVH Mattias
 

Robban_F

Aktiv medlem
Den enda bil där jag varit med om att pumpen ger upp pga låga temperaturer är Toyota Avensis. Har inte hänt på min VW T5 som jag ägt sen 2013 och mestadels använt Biltemas färdigblandad ner till minus 18. Och jag bor i Luleå då den vätskan har frusit ihop ett antal gånger utan att knäcka pumpen. Ej heller hänt på de Saab. Volvo. Mercedes eller Subaru jag ägt, dock inte lika säker på vilken vätska ja använt men frusit har de gjort ändå.. hör liksom till här uppe.
// MVH Mattias
Jo, så må det vara för dig men det är ändå värt att kontrollera säkringen till spolarmotorn, eller hur?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp