audi 100

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

annieh

Ny medlem
Hej på er!
Har 2 frågor gällande min audi 100 diesel från -93 har renoverat motorn på den men måste jag efterdra toppen? är en d5252t, bultarna har intolvsskalle, drog toppen 40nm 60nm 90grader, 90 grader.
Men i denna renoveringen så har mitt glödrelä/säkring gått åt pipsvängen, men jag blir gråhårig, hittar ju inte relät eller säkringen någon som vet var det sitter?
tack på förhand :)
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Jag har väl egentligen inget vettigt svar på någon av dina frågor, men på min S6 (C4) så sitter det en massa prylar under mattan där passageraren har sina fötter. Motorstyrning, säkringar och reläer. Sitter även en del grejor bakom panelen (11) och (12) precis framför högerdörren nere vid golvet. Om det sedan är något som gäller även för en diesel törs jag inte svara på. / Hälsningar Claes
247
 
R

rrr

Gäst
Hej på er!
Har 2 frågor gällande min audi 100 diesel från -93 har renoverat motorn på den men måste jag efterdra toppen? är en d5252t, bultarna har intolvsskalle, drog toppen 40nm 60nm 90grader, 90 grader.
Men i denna renoveringen så har mitt glödrelä/säkring gått åt pipsvängen, men jag blir gråhårig, hittar ju inte relät eller säkringen någon som vet var det sitter?
tack på förhand :)
Ibland runt dessa årgångar sitter glödningsrelät i motorrummet, någonstans på torpedväggen. Men prova att visuellt följa kablage från glödstiften så långt du kommer...
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Hej på er!
Har 2 frågor gällande min audi 100 diesel från -93 har renoverat motorn på den men måste jag efterdra toppen? är en d5252t, bultarna har intolvsskalle, drog toppen 40nm 60nm 90grader, 90 grader.
Men i denna renoveringen så har mitt glödrelä/säkring gått åt pipsvängen, men jag blir gråhårig, hittar ju inte relät eller säkringen någon som vet var det sitter?
tack på förhand :)
Hittade detta, hoppas att det kan hjälpa till. /Hälsningar Claes Screenshot_20200409-084024.pngScreenshot_20200409-084024.png
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp