Ad Blue

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Audi82

Medlem
Hej!

Precis köpt min första TDI Audi A6 c7

Och den larmar för Ad blue 18000 står det på displayen.

fyller jag bara i tills det rinner över och blir fullt i tanken eller ?
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
köp 10l dunk på typ biltema och fyll i.
Tanken rymmer 21 el 23liter om jag inte missminner mig ?
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Gamla allroaden körde jag då bara på biltemas adblue och hade då inga problem..numera kodar man bort skiten så man slipper ev bekymmer 🙂
 
Adblue är adblue oavsett vart man köper den. Det är bara torkad urin och vatten som sprayas på dpf:en. Så det spelar absolut ingen roll om man köper Biltemas.
Skitsnack. Det är INTE samma. Bara Biltema som försöker lura dumma konsumenter.

Förstår egentligen inte varför man köper bil för 100.000+ kronor, och sen går man till Feltema och köper kattpiss för att spara 5 kr. Köp en bil för 5000 kr istället, och då kan jag förstå att man handlar delar på Feltema.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Skitsnack. Det är INTE samma. Bara Biltema som försöker lura dumma konsumenter.

Förstår egentligen inte varför man köper bil för 100.000+ kronor, och sen går man till Feltema och köper kattpiss för att spara 5 kr. Köp en bil för 5000 kr istället, och då kan jag förstå att man handlar delar på Feltema.
Alla gör som dom vill, men köp du ditt adblue på okq8 och inbilla dig att det är bättre än biltemas 🙂
 

Killawife

Aktiv medlem
Skitsnack. Det är INTE samma. Bara Biltema som försöker lura dumma konsumenter.

Förstår egentligen inte varför man köper bil för 100.000+ kronor, och sen går man till Feltema och köper kattpiss för att spara 5 kr. Köp en bil för 5000 kr istället, och då kan jag förstå att man handlar delar på Feltema.
Ok, vad exakt är skillnaden om du nu är så väl insatt? För jag vet EXAKT vad denna produkten består av och jag gav den informationen ovanför. Nu är jag inte exakt Biltemas bäste vän för de säljer väldigt mycket skit i den butiken men när det gäller just Adblue så kan jag säga att det med 100% säkerhet är en identisk produkt som annan adblue som säljs på andra ställen och även under andra namn. Detta är inte raketforskning precis. Men jag antar att du inte skulle kunna tänka dig att köpa din motorolja på Biltema heller för det är väl "rena skiten"?
 

MickeM

Medlem
Det vet väl alla att Biltemapersonalen står bakom resp affär med en häxkittel och blandar egen mixtur av allt från Olja till AdBlue....

Suck!!!

Gällande olja måste man köpa rätt klass och viscositet osv. En liten vetenskap där man kan göra fel. (Och skylla på inköpstället)

Men AdBlue finns inte i olika klasser.
Finns bara ISO 22241
Annars får den inte heta "AdBlue".
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp