A3 glödtrådslampa blinkar och bilen tappar kraft

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Tenninge

Ny medlem
Hej,

Behöver lite goda råd.

Glödtrådslampan blinkar och bilen bli slö och tappar kraft. Har haft bilen på verkstad som felsöker och sa att det var glödstiften som de bytte för 3000kr.
Två dagsr senare har jag samma fel. Felet uppstår vid första starten på dagen och då jag gasar på första gången. Stannar jag bilen och startar igen så går felet bort.
Vad kan det vara? Har googlat och hittat ev EGR ventilen. Kan det vara den?

vore sjukt tacksam för lite råd!
Yvonne
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Du måste nog till en verkstad och plugga in dator och läsa felkoder, åk inte till samma som skinnade dig på 3000kr för byte av glödstift.
 

Tenninge

Ny medlem
Du måste nog till en verkstad och plugga in dator och läsa felkoder, åk inte till samma som skinnade dig på 3000kr för byte av glödstift.
Du måste nog till en verkstad och plugga in dator och läsa felkoder, åk inte till samma som skinnade dig på 3000kr för byte av glödstift.
Nä, precis! Har tid på Audi i morgon men vill ”läsa på” lite själv så att jag är förberedd.
 

nn.j

Medlem
Hej,

Behöver lite goda råd.

Glödtrådslampan blinkar och bilen bli slö och tappar kraft. Har haft bilen på verkstad som felsöker och sa att det var glödstiften som de bytte för 3000kr.
Två dagsr senare har jag samma fel. Felet uppstår vid första starten på dagen och då jag gasar på första gången. Stannar jag bilen och startar igen så går felet bort.
Vad kan det vara? Har googlat och hittat ev EGR ventilen. Kan det vara den?

vore sjukt tacksam för lite råd!
Yvonne
Du blev ordentlig lurad 3000 för glödstift !! hur kom dem fram till att det var glödstiften? glödstiften har ingen funktion när bilen väl har startat och man kör med bilen, skulle tippa på att det har någonting med turbo komponent att göra.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp