TPMS-ventiler

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

parjohan

Medlem
Hej!

Jag har en Audi A3. PÅ MMI-displayen kan ja gå in i en meny som handlar om däcktrycksövervakning. Kan jag köpa sådana eftermarknadsventiler, låta montera dem och sedan räkna med att det funkar, via bluetooth, som jag antar att gränssnittet är?

Den här varianten, t ex: https://www.autodoc.se/ridex/8120690

Tacksam för tips!

Mvh Pär
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Har du inte övervakning av däcktrycket via ABS?
Då behövs inga ventiler.

/Hälsningar Claes
 

parjohan

Medlem
Har du inte övervakning av däcktrycket via ABS?
Då behövs inga ventiler.

/Hälsningar Claes
Tack. Hur tar jag reda på om jag har det via ABS? Det dyker inte upp i menyn på MMI att jag ska mata in något tryck någonstans. Systemet kan ju inte veta vilket tryck som är det rätta.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
På min Golf pumpar jag däcken till det tryck som ska vara, och sedan bekräftar jag det i menyn. Klart.
Borde stå något i instruktionsboken kan jag tycka.
Har fått för mig att alla VAG har samma system.

/Hälsningar Claes
 

parjohan

Medlem
På min Golf pumpar jag däcken till det tryck som ska vara, och sedan bekräftar jag det i menyn. Klart.
Borde stå något i instruktionsboken kan jag tycka.
Har fått för mig att alla VAG har samma system.

/Hälsningar Claes
Okej. Men du matar inte in i MMI:n det tryck du fyllde med? Då kanske jag har det trots allt.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Nix, behöver inte skriva in något tryck. Efter att jag har bekräftat att det är rätt tryck så ligger ABS givarna och kontrollerar eventuella förändringar.
Vad står det i instruktionsboken?

/Hälsningar Claes
 

parjohan

Medlem
Nix, behöver inte skriva in något tryck. Efter att jag har bekräftat att det är rätt tryck så ligger ABS givarna och kontrollerar eventuella förändringar.
Vad står det i instruktionsboken?

/Hälsningar Claes
Men då är det samma för mig. Fyller men matar ej in något. Det står som du säger.😀
Har eftermarknadsventiler på min mc. Då lägger man in värden i appen via bluetooth som matchar mot givaren i ventilen.

Tack för att du tog dig tid! Första gången jag har en så här "teknisk" bil.🚗
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp