Olja läcker? Lös skruv?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Chrille11

Ny medlem
Hej,
Jag bytte olja och oljefilter för ca 2 månader sen, och så fyllde han på 4,6L står det.
jag har inte kört alltför mycket, men har fått varningen att oljenivån ligger på minimum.

Tyckte det var konstigt då jag inte kan tänka mig att den bränt igenom så mycket olja och förstod då att något var på tok.
Jag har kollat runtom hela motorn från ’topp till tå’ och det jag ser är en mutter/skruv som har olja runt sig, och ser att det kan ha runnit ner därifrån.(olja finns också på ”golvet” under vid sidan av motorn och följer man läckan så verkar det leda upp till skruven.
Det verkar inte läcka mycket olja, men verkar ske under körning som sedan samlas upp i botten och droppar ut under natten under en längre tid.

vad tycker ni jag bör göra först? Jag tänkte testa skruva väldigt lite på muttern och se om det hjälper, annars så tänker jag skruva Av och lägga på packning. Vet också att det finns något slags medel som stoppar blödningen.
Vad tycker ni?
Bifogar bilder på det! Tack !!
Sitter på sedan av motorn längre neråt.
 

Bilagor

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Det såg ju inte speciellt blött ut där ? kan ju omöjligt vara däriftån det läker sådär stora mängder ?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp