Olja i motorrummet

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

dacore84

Ny medlem
Hejsan,

I helgen tog vi en sväng till grannstaden och bilen (en Audi 80) fungerade väl lika stabilt (nåja) som den brukar.
Efter att ha varit där en stund och vi skulle återvända hem så rullade vi ut från parkeringen.
Helt plötsligt börjar bilen liksom hoppa/tugga fram och den lägger av. Vi försöker starta den ett par gånger men den bara hostar.
Går fram och kollar under motorhuven och det är en hel del olja utspridd. Försöker starta den igen och då hoppar den faktiskt igång.
Vi lyckas ta oss hem utan några som helst problem och idag teststartade jag bilen igen och den gick precis som vanligt.
Kontrollerade självfallet oljan och den ligger i mitten på stickan precis som innan så det verkar inte ha runnit ur nå mer olja så att säga.
Min första tanke var ju att det var någon ispropp som ställt till problemet då jag haft detta symptom (att den lägger av) under någon tidigare vinter och det har ju varit skapligt kallt några dagar (-20 häromkring). Men det är ju oljan som gör mig orolig.

Vad kan ha hänt? Kan det ha frusit på något sätt så att oljan inte har kunnat passerat som den borde och har smitit ut på andra ställen?
Som ni märker är jag väldigt bortdribblad vad gäller bilar så jag ställer min förhoppning till er.

mvh
dacore
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp