Mystiska skador i lacken på Audi A4 Allroad fälg

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

larsgosta

Ny medlem
Jag är sedan några månader nybliven ägare till en Audi A4 Allroad 2,0 tdi 170hk inköpt på Din Bil i Helsingborg. Bilen är en 2011 som gått ca 2000 mil. Jag är och har alltid varit oerhört rädd om mina bilar och så har jag också varit gällande denna när jag för ca två veckor sedan fick en mindre chock då jag upptäckte att vänster bakfälg var skadad i lacken. Skadorna fanns över hela fälgen jämt fördelande ca 1 mm förutom några stycken som var lite större. Jag kunde inte för mitt liv finna någon vettig lösningen till det hela och kontaktade din bil i Helsingborg då jag tyckte det var mycket konstiga skador. Jag nagelfor de andra fälgarna och resten av bilen som inte hade något alls liknande utan istället var i stort sett helt felfria.

Ingen tycktes kunna ge en vettig förklaring, men antydde att det måste ju vara skador som kommit utifrån. Själv finns inte detta i min värld då jag varken stått parkerad eller kört någonstans dä denna typ av skador skulle kunna uppkomma. Audi ansåg att de kunde inte hjälpa mej och jag visste varken ut eller in. Jag fick rådet av säljare att åka till däckfixarna och låta dem titta på skadorna. Väl hos fälgfixarna så uppmanade man mej där att reklamera fälgen hos Audi efftersom man ansåg att det måste vara fel i lacken och att de stenskottsliknande skadorna uppkommit av det grus och småsten som min typ av fälg suger till sig. De menade att en fälg med frisk lack kan klara detta, men att i mitt fall hade skador uppkommit pga av dålig lack. Jag har också tyckt mej kunnat se att skadorna förvärrats den senaste veckan.

Gla att ha fått en förklaring och med hopp om att man skulle ta sitt ansvar åkte jag tillbaka och reklamerade fälgen. Efter någon vecka hade jag inte hört något, men efter några telefonsamtal fick jag beskedet att det inte gick på garantierna eftersom skadorna uppkommit utifrån och man avfärdade att det var fel på lacken utan att göra någon riktigt undersökning av fälgen. :mad:

Finns det någon som råkat ut för något liknande. Fälgarna är Audis Orginal 18 tums orginal 10 ekers fälg med delvis polerade lackade ytor. :confused:
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp