Hur vanligt är det med turboras? 4.0tfsi

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Firefox8686

Ny medlem
Har läst massa skräckexempel om turboras på s6s7 rs6rs7 just pga oljesilfiltret.
hur vanligt är det hur många har råkat ut för detta i Sverige? Kod 21H7
Min bil s6 har gått 12.000 och är optimerad men den har inte varit inne för byte än. Dock har jag fått tid för byte av den i slutet av augusti.
frågan är vågar jag chansa och köra som vanligt eller är det bara att låta bilen stå och ha tråkigt resten av sommaren?!😴
 

Podde

Ny medlem
Har läst massa skräckexempel om turboras på s6s7 rs6rs7 just pga oljesilfiltret.
hur vanligt är det hur många har råkat ut för detta i Sverige? Kod 21H7
Min bil s6 har gått 12.000 och är optimerad men den har inte varit inne för byte än. Dock har jag fått tid för byte av den i slutet av augusti.
frågan är vågar jag chansa och köra som vanligt eller är det bara att låta bilen stå och ha tråkigt resten av sommaren?!😴
Tja! Hur har det gått? Vilken årsmodeller har du?
jag ska ev köpa en S6 -17/-18 men ringde audi och dom sa att det inte ligger någon åtgärd om det på just den bilen? Kan det vara så att dom fixat till sista modellerna med V8?

tack på förhand!

Mvh Mikael
 

Firefox8686

Ny medlem
Tja. Jag har en sen 2013 jag fick min oljefiltersilfilter åtgärdad hos Audi så allt är topp notch. Har läst att det skulle blivit åtgärdat 17/18 men har läst på forum I usa att problemet fortfarande kvarstått på dom årsmodellerna
 

Podde

Ny medlem
Tja. Jag har en sen 2013 jag fick min oljefiltersilfilter åtgärdad hos Audi så allt är topp notch. Har läst att det skulle blivit åtgärdat 17/18 men har läst på forum I usa att problemet fortfarande kvarstått på dom årsmodellerna
Härligt!

Verkar som dom återkallat fram tom mars 2017 tillverkning. Segt om det fortsatt efter det?… blir osäker på att köpa 🫣
 

Bilagor

Firefox8686

Ny medlem
Min hade gått strax över 12k mil och turbona var nästintill i perfekt skick skulle jag säga. Knappt något spel i impellern vingarna såg fina och hela ut.
skulle. Tror du kan vara lugn. Är nog extremt ovanligt på en 17 18 annars skulle inte Audi varit säkra på det. Ta av intakes rören på turbona och besikta dom
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp