Gasen släpper vid ca 80km/h

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

K-mountain

Ny medlem
Tjah!
Jag har ett problem som är vääldigt konstigt och fruktansvärt drygt!

Min bil, Audi A4 1.8 -97 (tror jag :p) har en förmåga att göra så att jag helt plötsligt inte kan gasa.

Scenario:
80km/h på landsväg, bilen saktar ner och tycker att jag har släppt upp gaspedalen fast jag har den helt nedtryckt.


Detta gör den så fort jag kommer upp i typ 80km/h och uppåt, men fungerar felfritt under den hastigheten. Efter ett litet tag (ca 2 sek mer eller mindre), så börjar gasen fungera precis som om inget hänt.
Är detta ett vanligt problem jag kan fixa eller en verkstad, eller skall jag måsta åka in till Audi och få betala massa pengar för ett fel dom inte kan hitta?


Hjälp mig, jag är desperat! :/
 

K-mountain

Ny medlem
Snackade lite med en bilkunnig, han trodde/chansade på att det var lambdasonden som krånglade.
Jag kopplade ur den och körde ut på landsvägen och inga problem visade sig. Kopplade i den igen, och då började den krångla!

Skall göra ett test till innan jag köper en ny, men detta kan vara skönt för er som har samma problem! Skall försöka komma ihåg att uppdatera er på hur det går!

Audi ringde faktiskt till mig och chansade på att det var bränslepumpen som krånglade, har inte kollat detta och prövar inte detta för ens jag vet om det är lambdasondens fel eller ej..
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp