Flertalet felkoder som dykt upp på min A6 C6 2007, behöver hjälp!

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

sundstrom76

Ny medlem
Hej!

Jag har en A6 2,4 2007 som stått i garaget under ett år och genomgått ombyggnation. Imorgon skulle bilen registrerings besiktas som A-traktor, men det verkar den inte vilja vara med om..
Skulle visa sonen det sista bygget i bagaget, och öppna bakluckan, den öppnades inte. Sen märkte jag att båda nycklarna hade tappat kontakten också. Sen när jag startade bilen så märkte jag att varken stereo, ljud för blinkers, elhissar, parkeringsbroms mm hade lagt av. Är det någon som direkt kan tyda felkoderna och förstå vad som hänt? Kan det ha nånting med att göra att jag tvättade bilen igårkväll? Kan fukt vara orsaken till alla dessa fel? Jag har dock åtgärdat bakluckan så det är snustorrt där bak efter man tvättat bilen nu. Se bifogade bilder.

Jättetacksam för all hjälp jag kan få.
Jag har haft batteriet på underhållsladdning hela tiden när den stått i garaget och den har varit ute på några turer då och då, väldigt mycket som bytts under sista året på bilen så den är i mint condition i övrigt kan man säga.
 

Bilagor

sundstrom76

Ny medlem
Jo, glömde säga, hela baksätet och bagageutrymmet består av en enda stor låda eftersom den ska bli A-traktor, så jag kan inte krypa in i bilen och byta ut moduler, (exempelvis J393 och J540) utan att riva allt jag har byggt..

Så eventuella lösningar för att åtminstone kunna öppna bakluckan utifrån tas varmt emot:)
 

Swizz

Aktiv medlem
Bakluckan kan du få upp om du fäller baksätet, troligtvis har det runnit in vatten i skuffen via det högt placerade bromsljuset, klassiker på C6.

1691709508260.jpeg
 

sundstrom76

Ny medlem
Bakluckan har jag fått upp idag, kunde krypa bak ovanpå lådan. Frågorna i första inlägget jag skrev kvarstår. Jag hittade lite spår av vatten som runnit till vänster om bakluckslåset nere på golvet, på plasten som är runt reservhjulsbaljan. Inget på höger sida där batteri och moduler sitter.
 

sundstrom76

Ny medlem
Problemet löst. Det var batteri kontroll modulen som var trasig, och solenoiden på pluspolen var ärgad. Bytte dessa idag, startade bilen, raderade alla felkoder, ingenting kom tillbaks! Ibland får man ge sig själv en klapp på axeln:) Dock blir det till att byta ut batteriet också, för jag har alldeles för mycket stereo i bilen för att det där Biltema batteriet med några år på nacken, ska orka med.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp