Felkoder

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

AudTim

Ny medlem
Du har en stor spridning på felen , har du testat att ta bort (delite) felcoderna .
Testköra osv. se om det kommer tillbaka .
Årsmodell på bilen , är batteriet friskt , generator .......
 

AlexG

Medlem
Ja, det är ett högre ljud i kupén när man åker vilket jag tror är hjullager. Annars har jag inte så många andra symptom som märks. Håller på att byta front till en RS6 och saknar de två airbagsensorerna samt utetempsensorn är inte i än så de vet jag. Batteriet är precis nytt så det är det inte.
 

JohJes

Medlem
Varför bytte du batteri? Orkade batteriet inte starta bilen?
Har du mätt spänningen över det nya batteriet när motorn har varit igång i några minuter?
Vad fick du för värde?
 

AlexG

Medlem
Den behövde starthjälp varje gång och hade inte gått på länge. Nu är det inga såna problem. Däremot en del felkoder enligt bilderna
 

JohJes

Medlem
Byter du batteri och har en dålig generator så visar sig felet inte förrän efter en vecka eller två.
Varför vill du inte mäta laddningsspänningen från generatorn?
 

AlexG

Medlem
Jo men det kan jag göra. Sa bara hur felen och symptomen är just nu och vad jag gjort. Ja men nu har jag väl käbda fel i de felkoder som syns? Eller menar du att andra som avslöjar anledningen ska dyka upp senare?
 

mahler

Aktiv medlem
Har du dålig batteri spänning som du haft och kablat igång flera gånger kan det generera falska felkoder pga dålig spänning. Radera allt och se vad som kommer tillbaks nu när du har nytt batteri.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp