Byta ut Audi A4 2.0 TDI 136 hk?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

nisseee

Ny medlem
Hej!

Funderar på att sälja min Audi A4 2.0 TDI 136 hk som gått strax över 15 000 mil.

Egentligen känner jag inget behov av att byta ut den, den är väldigt trevlig att köra och fortfarande rätt fräsch. Det som dock gör att jag mer och mer börjar känna att jag måste göra mig av med bilen är att det har börjat komma lite problem med bilen. Sedan ca 3 år tillbaka drar den 1 liter olja per 100 mil, vilket ju är väldigt mkt. Varit in på två olika verkstäder och de kan ej hitta något fel. Mekanikern har i 3 års tid sagt att jag borde sälja bilen med tanke på att den drar så mkt olja, risk att det kommer bli problem. I vintras gick EGR:n och jag fick byta ut den och nu sedan några veckor tillbaka så tänds lampan för partikelfiltret varje gång jag kör långkörningar. När jag kollade bränsleförbrukningen på senaste långkörningen var den uppe i 0,8 vilket är långt över vad den brukar ha dragit. Ska in med bilen om några veckor på service + att de får kolla vad som kan vara fel.

Hur hade ni gjort? Kanske bättre att avvakta med ett bilköp och hoppas på att bilen håller ett tag till eller hade ni sålt bilen med tanke på problemen jag beskrivit ovan?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp