Audi försäkringsbolag bra eller dåligt?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Kgolba

Ny medlem
Hej,

Jag håller på att kika efter en begagnad audi a3 att köpa. Provkörde en idag som var väldigt trevlig att köra.

Jag håller på att forska lite kring försäkringar.

Finansiera jag bilköpet via audi vilket jag kommer, då de har ränterabatt nu. Då får jag 25% på deras märkesförsäkring vilket kommer hamna på ca 660-700kr / mån gör helförsäkring.

När jag har kollat på ICA/folksam/trygghansa och if där jag har mina andra försäkringar så hamnar jag på 950-1000kr i månaden för helförsäkring inklusive hyrbil och så. Detta pris är på samtliga 4 företag jag tittat på.

Personligen brukar jag gå mycket utifrån omdömen gällande skadehantering bland annat.

Och nu kommer vi till frågan. Audi försäkring har inte bra omdömen när det kommer till skadehantering, om man kollar på trustpilot i alla fall. Jag förstår att det inte visar helhetsbilden på deras kundservice.

Men tänkte fråga er som har erfarenhet av deras försäkring, är de lätta att ha och göra med om något skulle hända? eller stämmer det man läser? Är det värt och betala ca 300kr på ett bolag man vet är bra?

Mvh
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Audi försäkring är väl If om jag inte har fel ? Dom har iaf inte det bästa ryktet.. kollat på folksam eller svedea ?
 

Kgolba

Ny medlem
Japp, jag har koll att det är IF, och vad jag vet / läst så har IF bra rykte🤔 har de i alla fall med mina vanliga försäkringar. Nu har jag ju inte behövt använda det, men ändå🤷

If:


Och jag har kollat folksam, alla de jag skrev om har ungefär samma pris för helförsäkring.

Därför jag undrar om det är värd och ta audi försäkring via audi då jag får 25% rabatt trots att det är dåliga recensioner på dem?


Tänker om de finns några som har erfarenhet med dem? Borde väl vara samma som hanterar det dock, alltså if 🤔
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp