A4 2,0 TDI (170 hk) startar inte

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

thomas_e

Ny medlem
Hoppas på hjälp..🙏

Har en A4 2,0 tdi 2010 som gått 39k mil. Har alltid gått kanon i motorn och har skött oljebyte mm som man ska. Även ny kamrem sedan 1000 mil.

Nu till problemet:
Körde för två dagar sedan som vanligt på en motorväg när bilen helt plötsligt började gå väldigt ryckigt/oroligt. Igen motorlampa tändes eller andra felmeddelanden, men gick knappt att köra bilen längre. Kändes som att den bara gick på 2-3 cylindrar. Lyckades "hoppa mig fram" (med en del vitrök bakut) till en verkstad. Där har nu bilen stått i två dagar för felsökning. De hittar inget fel och inga felkoder kommer fram. Går just nu inte ens att starta bilen längre, inte ens med startgas. Vad jag förstått så verkar diesel komma fram, men trycket är ganska lågt, 30 bar om jag minns rätt. Men om det är felet så borde den väl iaf starta med startgas? Även EGR har blockats för att kunna utesluta denna.

Någon som har tips för en fortsatt felsökning..?🙏
 
Senast ändrad:

Killawife

Aktiv medlem
De gånger jag har haft Audis med detta symptom så har det varit vevaxelgivare samt kontaktstycke till tändningslåset. Mina har dock aldrig varit dieslar så med ditt låga bränsletryck så gissar jag på bränslepumpen då trycket är en tiondel av vad det ska vara.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp