A3 årsmodell 2020 Fel på belysning inuti kupé

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Ellie83

Ny medlem
Hej!

Det började med att alla ljus i kupén inklusive instrumentering inte lyste på full styrka. Jag dubbelkollade så inte vredet på vänstersida var nedskruvat men det var det icke. Sedan fick jag geniblixten att koppla ifrån batteriet i en halvminut och då kom det en MASSA fel meddelanden på TPMS, antisladd med mera och nu lyser motorlampan. Vad kan allt detta vara? Bästa tips som löser problemet ger jag en liten tipspeng.

Tusen tack!
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Har du provat att köra några hundra meter? Det brukar hjälpa efter "strömavbrott".

/Hälsningar Claes
 

Ellie83

Ny medlem
Har du provat att köra några hundra meter? Det brukar hjälpa efter "strömavbrott".

/Hälsningar Claes
Japp! Strömavbrottet löste sig så att säga. Ingen motorlampa är kvar. Tack för tipset!

Dock det dimmande ljuset på skärmen samt runt om i kabinen kvarstår. Skärmen lyser för fullt när tändningen inte är i startläge men när jag vrider om nyckel för att sätta i sista läget innan start så dimmas allt.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Ett långskott. Jag har ingen aning om "vridmojen" för instrument och kupébelysning är en reostat (typ vridmotstånd) eller om det är modernare pryttlar. Hur som helst så kan du testa, om du inte redan har gjort det, att vrida den fram och tillbaka i ändlägena för att få bort eventuell oxid.
Men som sagt, ett långskott.

/Hälsningar Claes
 

Ellie83

Ny medlem
Ett långskott. Jag har ingen aning om "vridmojen" för instrument och kupébelysning är en reostat (typ vridmotstånd) eller om det är modernare pryttlar. Hur som helst så kan du testa, om du inte redan har gjort det, att vrida den fram och tillbaka i ändlägena för att få bort eventuell oxid.
Men som sagt, ett långskott.

/Hälsningar Claes
Jag testar! Tack!
 

Ellie83

Ny medlem
Ett långskott. Jag har ingen aning om "vridmojen" för instrument och kupébelysning är en reostat (typ vridmotstånd) eller om det är modernare pryttlar. Hur som helst så kan du testa, om du inte redan har gjort det, att vrida den fram och tillbaka i ändlägena för att få bort eventuell oxid.
Men som sagt, ett långskott.

/Hälsningar Claes
Har testar och ingen bättring.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Då har jag tyvärr slut på idéer. Vi får hoppas att någon annan på forumet sitter på lösningen.

/Hälsningar Claes
 

parjohan

Medlem
Hej!

Det började med att alla ljus i kupén inklusive instrumentering inte lyste på full styrka. Jag dubbelkollade så inte vredet på vänstersida var nedskruvat men det var det icke. Sedan fick jag geniblixten att koppla ifrån batteriet i en halvminut och då kom det en MASSA fel meddelanden på TPMS, antisladd med mera och nu lyser motorlampan. Vad kan allt detta vara? Bästa tips som löser problemet ger jag en liten tipspeng.

Tusen tack!
Alla felen återställer sig själva efter några hundra meter körning.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp