Hur få fjärren att använda Selective Locking = OFF

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

keyzex

Ny medlem
Min första trådstart blir hur får jag fjärren att låsa upp alla dörrar samtidigt ?

Alltså Selective Locking = OFF

Nästa problem är att när jag har tryckt på fjärrens lås upp, så har jag max 2 sekunder på mig att öppna förardörren.

Är det vakuum styrt på denna bil eller vart är felet.

Jag har VCDS full version och Autocom.

Det har ägnats mycket tid med VCDS i channel 62 men inte lyckats med något av det jag vill koda om.

Någon vänlig själ som har lösningen ?

Ja just det bilen är en Audi A4 Avant 2002
 
De i komfort styrdonet du är i channel 62 eller hur? Ska se om det står nått i VAS om detta, det är nämligen inte alltid siffrorna (förslagen) är rätt på VCDS då kan det stå rätt i VAS istället. Vilken kodning specifikt är det du ändrar, eller vad lägger du till/drar av?
 

keyzex

Ny medlem
Du har helt rätt, jag var lite frusterad när jag skapade tråden.

Jag vet nu att CH.62 är fel ställe att ändra på, men jag vart lite förvirrad av denna sida.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audiB6.html

Det är nu ändrat på rätt ställe till 06972, så nu låser den upp alla dörrar.

Jag har istället fått det delikata problemet att bilen låser sig självt med motorn igång då och då.
Så nu har jag alltid reservnyckeln i fickan, för jag blev utelåst med med motorn i gång som tur var hemma på gårdsplan.

Jag har gett upp det här, för jag fick ut en felkod som pekar på att det är en kontakt i låskistan på förarsidan, minns inte vad det var för siffror på koden.
Det är troligen därför jag har så kort tid på mig att öppna dörren efter att jag låst upp med fjärren.

Tack för att Du tog dig tid.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp