Tempmätare visar fel med värmen på min a5 Tdi quattro 2012á

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Bertelshofer

Ny medlem
Hej kollar bara om mer än jag har fel på temp mätaren når man drar på värmen.
Haft den inne på Kontroll Möllers bil Örebro, dom säger det är ett fel dom vet om inom Audi men inte gått ut officiellt alla tekniker på Audi vet om det tydligen.
Det uppdagar sig så här på auto+22grader så är allt ok då visar tempen på ca 88,89 grader på mätaren. Men om du som nu när det börjar bli kallt så vill en ha mer värme på så då ökade jag till 24 grader och man på fläkten 7 i hastighet då ramlar tempen på mätaren ner till 55grader mitt i mellan 50grader det lägsta och första sträcket ca 70grader. väldigt irriterande man vet ju inte om bilen blir riktigt varm eller inte.
men det får jag leva med fick jag som svar du får köra med auto+22 grader!!!! för en bil som kostat 350 000:- skulle inte tro det.
haft den inne 3 ggr nu på 6 mån inte klokt, Först för bilen låter som en spårvagn sa till dom att göra en 4 hjuls inställning men icke kommer ut ur verkstaden i Örebro och säger jag haft för högt lufttryck.
Åker då till en verkstad i Lindesberg som jag känner igen och vad hittar dom joo höger bakhjul står åt helvete a 1180;- men nu vart det tyst när man kör i alla fall, Fast jag har nybils garanti kvar är en AUDI A5 2012á Quattro Tdi.fick styrningen fixad i alla fall i Örebro(vart lite mer trögstyrd men mindre vinglig) + en Katalysator packning som är defekt från fabriken utbytt sist.

Börjar misströsta rejält på denna bil börjat kolla in efter en nu BMW som jag kört i 20 år utan massa misstag i bilar och verkstad som inte tror en. Tycker dålig kvalité lyser igenom + nonchalans av tekniker på Audi. skulle fortsätta med BMW men en ville prova nått annat och tyckte denna modell va riktigt läcker + Quattro bra på vintern tyckte jag men ack va jag ångrat mig nu när en sitter med facit i hand har nu kört 2300mil vad händer när jag kommit upp i 4000mil får en att undra med dessa fel redan. nää skärpning Audi snart har ni inga kunder kvar om ni fortsätter så här.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp