AKUT Hjälp med Audi a6 -02 "startspärr?"

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
A

Audi a6 2.4 -02

Gäst
Köpte en audi a6 -02 igår och det gick som en klocka, men har nu redan stött på problem. Körde bilen till jobbet och bytte om inför arbetsdagen o skulel därefter starta bilen igen för att köra den i garage. (detta max 10min efter senast den var igång) Men då hände inget när jag vred om nyckeln, startmotorn gick inte alls. Batteriet är fullt så problemet sitter inte där. Har provat dra bort batteriet och satt dit det igen men det gav inga resultat.
Allt övrigt i bilen som belysning, stereo osv fungerar. Är det startspärren s om spökar? Har provat med alla nycklar.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Igen

Idag hände det igen. Rulllstartade bilen o körde den in i garaget, stanna den o lät den stå en timma. Vred sedan på nyckeln men även då var det dött. Testade rullstarta igen men slant på kopplingen så jag misslyckades, drog några svordomar o vred i samma veva på nyckeln igen och höll den i tändningsläget ca 10sec o då starta den upp helt plötsligt, vad är detta?
 
O

Oregistrerade

Gäst
nej det är inte startspärren...troligen starttändkontakt eller startmotor...börja med att kolla där
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp