Låst lock up mm.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Joajan

Ny medlem
Hej!

Jag har en A6:a från 2000 med lite blandade problem... Tänkte först sälja den, men man åker ju så fint i den så jag kanske behåller den trots allt. Växellådan har efter diagnos låst lock up, det går att köra med bilen, men den skuttar iväg istället för att slira. Verkstaden säger att lådan måste renoveras, men jag vill inbilla mig att ett oljebyte räcker... Skulle problemet kunna bli mindre med den åtgärden tror ni?

Något som jag fått beskrivet som luftpump är trasig. Vad är en luftpump för något?

Har försökt att sälja bilen för 8500kr och har fått minst 50 samtal från utlänningar med oreggade kontantkort, som ska köpa bilen direkt, upp till 12.000kr -varför bjuder dom så mycket och vad är det som gör bilen så åtråvärd för dem?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Jag har också varit med om detta, det kom 4 personer och titta på bilen som jag skulle sälja. 3 stor herrar som inte prata svenska samt en ung kille som kunde lite svenska.

När jag fråga grabben varför de bjöd över mitt pris fick jag till svars att de köpte upp äldre bilar, fixa till dem snabbt så de såg bra ut sen såldes de i öst för det dubbla priset.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp