Bensinläckage samt konstig ljud på nyköpt Audi A4 -05 s-line Edit

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
O

Oregistrerade

Gäst
Hej! För två dagar sen var jag och köpte mig en riktigt fin Audi A4 från en bilfirma i Värnamo. Jag tankade upp den fullt och åkte sedan hem. På vägen hem märkte jag inget speciellt, men dagen efter så hände något riktigt surt. Jag kände en stark bensindoft efter jag kört bilen en stund och parkerat och när jag skulle köra en därifrån sen, kom det ett högt, konstigt, surrande ljud framför höger bakdäck samt att jag såg en pöl på samma ställe. Jag har lyft upp bilen och kollat bränslefiltret och alla slangar, men det tycks komma högre ovanifrån. Det är trångt där och jag kommer behöva lämna in den på verkstad samt be dem ta bort hela tanken och kolla.... Detta känns riktigt surt. Min fråga är, vad tror ni det kan vara? Kan väl omöjligt vara något litet hål högt upp i tanken? Bilförsäljaren hävdar nämligen att det inte läckt tidigare, och jag tror faktiskt inte det heller eftersom jag kände och upptäckte läckaget först dagen efter jag tankat upp den till Max. Nu är den nere på 1/2 ungefär, och droppar rikligt, efter användning samt under tiden.

Jag undrar vart läckaget kan komma ifrån.
Jag undrar vem som står för kostnaderna, jag eller bilförsäljaren? Det står att det är garanti, trafiksäkerhetsgsranti tror jag det står dock.
Borde inte bilfirman stå för detta fel? Det känns surt att laga en bil man haft i två dagar, men så kanske det är.... Suck :(
Jag undrar också om ni tror att surrandet har något med läckaget att göra? Jag glömde nämligen radionströmmen på under tiden jag jag gjorde ett ärende (då det för första gången började läcka). Så tänkte om det blev något strul med elen, men det är jag tveksam till.

PS. Jag ska försöka hinna lämna in den imån, fredag, men risken är väl att jag kommer få ha den stående tills måndag innan de har tid. Jag ringde bilförsäljaren och han tyckte en riktig verkstad skulle ta en titt på det först men att han omöjligt kan stå för kostnader han ej kunnat veta om, och jag är osäker hur det egentligen är?

Nå ja, det är väl bara att höra med verkstaden så snabbt som möjligt så får jag svar, men var nyfiken över era funderingar och vad som gäller angående vem som står för kostnaderna. :)
Har en film när jag startar upp bilen och det låter och droppar om den, finns det något sätt att ladda upp?

MVH
 
O

Oregistrerade

Gäst
Har du köpt den för 2 dagar sedan på en bilfirma så tar dom detta.
Hör av dig till dom.
Ja jag håller med dig Krille, men på honom lät det som att detta inte är något han märkt av eller kunde förutse, samt att han tyckte det ändå var en gammal bil, typ som att "sånt som händer".
Men efter 1 dag?! Det tycker inte jag är okej, det Borde han väl stå för? Köper man en bil för 75000 så förutsätter man ju att den är hel och inte börjar strula första dagen :mad:
 
O

Oregistrerade

Gäst
Stå på dig. Köper du en bil hos bilhandlare och dagen efter har läckage från bränsletanken då ska dom stå för det.
Jag har haft fel på bilar jag köpt från handlare, dom har tagit deet utan att blinka!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Stå på dig. Köper du en bil hos bilhandlare och dagen efter har läckage från bränsletanken då ska dom stå för det.
Jag har haft fel på bilar jag köpt från handlare, dom har tagit deet utan att blinka!
Ja det tänker jag göra. Jag mailade honom istället så jag får på svart och vitt hur vi ska göra, så han ej blåser mig! Inväntar svar..
Enligt förra ägaren som jag sr ringt och pratat med så har det kommit ett surr sedan tidigare vid uppstart, troligtvis från bränslepumpen då. Detta måste bilhandlaren ha hört själv.. Är det inte hans skyldighet att upplysa mig om sådana saker? Troligtvis var ju bränslepumpen redan defekt från början!
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp