audi 1.9tdi -96 rycker vid gaspådrag

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

audikillen

Ny medlem
Som topic, när jag ligger på stabil gas å accelererar så rycker bilen, vad kan det vara?

Sedan så ibland då jag gasar så är det som att den tvekar den lite sen går dden igen, testade koppla ur lmm, det blev ingen skillnad men när jag kör så gick den skit men inget hände med motorn,då jag kopplade ur den..
 

Uthil

Medlem
Om partikel filtret av gett upp så kan den också gå som en påse skit.
Kolla om du behöver byta det. Hur långt har den gått
 
O

Oregistrerade

Gäst
Gått ca 30000, har jag partikelfilter på min? Bytte bränslefiltret på min idag, vart lite skillnad men tvekar fortfarande:/ mätte lmm kablarna men glömde skriva ner siffrorna....
 

Uthil

Medlem
Men eftersom du har en diesel så har du väl ett partikel filter. Det har väl alla dieslar antar jag. Är det en sedan eller avant.
 
O

Oregistrerade

Gäst
En.sedan... Kollade wgn å den gick röra dock va den.stel nanting men vet ej hur den.ska.kännas, ganska trög va den, kollade slantarna till magnetventilen.om det är den som har 3 vakuumslangar till sig dom såg halvdåliga ut, ska kolla mer imorgon.. Kopplade ur.kcr.boxen å tvekar fortare men inte lika mycket, ingen svartrök heller, men känner av det å den är grymt slö nu än innan... Känns.inte som 90hk med turbo iaf, polon jag hade med 50hk va rappare...

Vad kan jag titta över som kan vara orsaken? Har ej ekonomin att felsöka å lämna in å.chansa å köpa massa.saker... Fick detta på en felkodsläsning
00539 - Fuel Temp Sensor G81
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
00527 - Intake manifold temperature sender
-G72
00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction

Dock är bara 00539, 00575, 00527 å 00532 kvar nu å antar att de 3 första har.något.med det att göra, fattar lnte.vad.någon utav koderna betyder och är för något heller....

Kan en trasig magnetventil Ha samma symptom? Å är MVn N75?
 
O

Oregistrerade

Gäst
nytt fel

Nu efter jag kommit hem från Stockholm så har det uppstått ett nytt problem, när jag körde E4:an så vid vissa varvtal/hastigheter slutade bilen accelerera, va som stt den ströps,.ibland gick det bra,.idag gick den bra, parkerade den sen då jag skulle fara startade den, gungade oroligt på tomgång sen dog den, å startar inte nu..... Tankade diesel som en kompis gav mig som jag insåg när slutet kom att det var.skit i de så antar att de käppat igen någonstans, men vart ska jag felsöka?
Kollat filtret å såg fint ut,.gick blåsa i de osv... Slangarna som går till filtret gick delvis blåsa i,.vissa lät de som man blåste ett hål i en skitvägg typ..

Finns de nå mer filter? Ska jag kolla pumpen?
 

Uthil

Medlem
Kolla pumpen, den kanske är på sista versen.
Men att immobilizern har registrerat ett fel så måste du väl nolla databoxen.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp