Problem med att bilen lägger av vid start

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

mr.zimpa

Ny medlem
Hej
Jag har en gammal Audi a4 från -96 som strular lite. Ganska ofta när man ska starta bilen så lägger den av på en gång. Och man får ofta göra några försök innan den vill gå. Någon som har något tips om vad det kan vara för fel på bilen.
 
D

danned

Gäst
Tjena!
har haft samma problem med min audi a4 -96, Det visade sig vara att nyckeln har små koder som klappar. Det har med stöld risken att göra.
Så sätt i nyckeln och vrid om tills instrumentpanelen börja lysa sen så finns det en gula lampa som liknar en bil. Vänta tills den har slocknat sen så startar du bilen. Om lampan blinkar , ta ut nyckeln håll den i handen lite sen stoppar i den ich tändningen och kollar igen , Detta är tydligen gaska vanligt bland bilar.
 

Uthil

Medlem
Tja!

Har samma fenomen, att ibland så startar den på första försöket utan vidare, men ibland så måste jag pröva några ggr, jag tror det va tomgångmotorn som sjöng på sista versen, eller någon vakuum slang som var dålig,

Men ska prova detta.
Så det är kretskortet inne i nyckeln som glappar, vad gör man åt denna nyckel då? Om man vill slippa detta, Åker till audi och byter ut dem mot nya, och kodar om dem med min bil. eller?
 

Uthil

Medlem
Tja!

Var ute och provstartade, och denna gula lampa med en bil & en nyckel lyser för sedan att slockna och jag startar bilen, och den dör direkt. tog ut nyckeln höll den i handen en stund och provade igen, men utan resultat,

gjorde en annan grej, jag la i tändningen och lampan tändes och istället för att starta när den slockna så lät jag tändningen vara på, då började den och blinka. Kan kan rycka batteriet, eller det kanske ställer till det ännu mer.

Men hur ska jag hålla nyckeln i handen, ska jag krama den eller hur då?
 

Uthil

Medlem
Det fungerar ibland att starta den, precis som du säger, får ta ut nyckeln och kramas lite, men nu går den ojämt på tomgången, pendlar lite, för att sedan lägga sig stadigt på 900 varv typ, men kör jag iväg och trycker ner kopplingen och bromsar samtidigt, så dör nästan bilen, då pendlar den mellan 250 varv till 700 varv, för att sedan lägga sig stadigt på 900.

Kollat slangar och en liten slang till gasreglaget, där vajjer rullen sitter, var sprucken, så jag böt den utan resultat, har även kollat om det är något skit i luftrören från luftburken och till gasspällhuset, men icke, det var rent.

Vad göra.
 

Odd

Ny medlem
Dette har med bilens start sperr at gjøra, få programerat ny nyckel, men det kostar en del. Hadde problemet på en A4. Ny nyckel, inga problem
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp