hjälp bass audi a4 2009 ( b8 )

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

audibonde

Ny medlem
fick allt att fungera till slut . så jag tänkte att jag kan lägga upp en beskrivning på hur man gör.

1. skruva lös höger dörrsida bak så du kommer åt högtalaren. kolla vilka vilken färg dom två kablarna har.

2. skruva bort plast kåpan på B stolpen. leta reda på dom två kablarna du hittade till högtalaren i dörren.

3. sätt dit en kabel tjuv eller kapa och sedan lö dit två stycken 2,5 meters kabel på dom kablarna du just kapade.
(bör vara väldigt tunna kablar du löder fast)

4. gör sen lika dant på vänster sida. sen dra kablarna under sätet bak till bagaget.

5. köp en signalomvandlare. köpte min här .. http://www.mds.se/product.html/speaker-level-interface-41-stepdown-2ch?category_id=2651#proddesc

6. vi valde att ta strömmen till omvandlaren från cigarett uttaget som finns i bagaget. ( pluss och minus ) sen remote satt jag på slutstegets remote. sen kopplar du in dom fyra kablarna från högtalarna i omvandlaren.

OBS . är noga att du inte använder för grova kablar till omvandlaren. fick problem med min att kablarna kortsluter varandra pga av deras grovlek. så är noga med detta ! ..

bilens batteri sitter ju i reserv hjuls baljan så ström till slutsteget är inga problem att få.

jag monterade in min omvandlare på en verkstad. men hade gjort det själv om jag vetat hur lätt det var. kostnad ca 3000 kr


sen ska det bara att basa loss =)
 
Senast ändrad:
O

Oregistrerade

Gäst
svårt?

var det svårt att få det att funka?
Funka allt kanon sen när du fått ordning på det eller?
Har nämligen införskaffat mig en sån hög>låg omvandlare och ska sätta in ljudet i min audi b8 -10 nu.
 
O

Oregistrerade

Gäst
jag monterade in min omvandlare på en verkstad. men hade gjort det själv om jag vetat hur lätt det var. kostnad ca 3000 kr

Vilken verksta gjorde de?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp