Problem med batteri och bromsar

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
O

Oregistrerade

Gäst
Hej!
Jag är en nybliven ägare av en Audi A4 Avant 1.8 sen ca två månader tillbaks. Imorse när jag skulle gå ut till bilen så var batteriet nästan slut och det gick inte att larma av bilen med hjälp av dosan, så jag fick låsa upp bilen med nyckeln i låset. Efter det så började vänster blinkersljus lysa konsatnt (inte blinka, med andra ord) både fram och bak, och det gick inte att stänga av hur jag än försökte. Bilen gick heller inte att starta, så jag fick lämna bilen så.. Kontrollerade så att inga lampor stått igång, så vet inte vad det kan vara. Batteriet verkar ta slut lite titt som tätt även fast jag inte använder värmen eller något annat som drar el. Vet inte batteriet är förbrukat eller om det är någon kortslutning som står och drar? Nästa problem är att en varningslampa för bromsarna börjar lysa helt slumpmässigt då och då också, även fast bromsarna funkar bra, det är fullt med bromsvätska och verkstaden som satte på vinterdäcken sa att allt såg schysst ut.

Väldigt tacksam för svar! :)
/Nicke
 

PajeroJonas

Ny medlem
Ang. bromsarna,låter som slitagevarnare.
Har du kollat beläggen?
Även om de yttre beläggen ser ok ut genom fälgen så kan de inre vara helt slut. Och slitagevarningen sitter oftast på innerbelägget.
 

Jivar

Ny medlem
Om du har larm på den har startspärren aktiverats, iom att du inte stänge av larmet. Har varit med om att starspärren även aktiveras då batterispänningen blir för låg. Byt batteri till att börja med.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp