diverse elfel nyköpt audi A6 2003-- hjälp önskas

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
O

Oregistrerade

Gäst
hej

Köpte för ett tag sedan en A6 som funkade perfekt vid provkörning men som vid hemkomsten uppvisade följande fel:

1 fjärrnyckel ur funktion--- Batteri bytt men fungerar endast emellanåt
2 fönster pasagerardörr fram, ingen hissfunktion-- elhiss bytt och funkar nu
3 kombiinstrument diffusa funktioner,vatten tempmätare som börjar vid 70 grader vid kall motor, Bränslemätare som ibland visar full tank hela tiden eller helt tom och varnar för att uppsöka mack trotts att jag tankat fullt för 2 km sedan. oftast börjar mätaren på halvtank och efter 3 mils körning visar instrumentet full tank,

Säljare har erbjudit sig att laga instrumentet genom att skicka i väg detta för renovering då han påstår att det är något kabelbrott i detta. Vet inte om det har betydelse att instrumentet är utrustat med kromringar runt mätarna. avhjälps inte felet med renovering så återstår endast byte av instrument hos auktoriserad verkstad.

Cd funktionen hos min audi concert stereo är mer än diffus då den skriker cd-error för nästan alla låtar på cd skivor både köpta och nybrända.
Vad gäller bilstereon undrar jag om det är lönt att överhuvudtaget reparera utan i stället byta ut den mot något likvärdigt. hur svår är den att ta ut???


Min fråga är om detta får anses vara normala fel på en audi med 16000 mil på mätaren
 
O

Oregistrerade

Gäst
Liknande fel på min Audi A4 2006

Skumt, jag har liknande fel på min Audi A4 avant 2006 - inga nycklar fungerar på fjärr, den indikerar fel på bromsljus varannan vecka, bränner ut reg. lampskontakten och farthållaren la av i förra veckan. Det är min andra Audi men aldrig igen! Audi själva är inte helt sugna på att hitta felet. Någon som upplevt något liknande? Den har varit inne en gång utan en ända förbättring.
 

U.S

Ny medlem
Har själv köpt en A6 -02 nyligen osett 22500 mil på mätaren. Den har lite problem som jag har tänkt fixa. Satt och kollade lite på alla gamla kvitton och såg
att bägge fönsterhissarna är fram är bytta med ca ett års mellanrum. Kombiinstrumentet är också det bytt vid ytterligare ett senare tillfälle. Så det är nog inga ovanliga fel du beskriver. Som den står nu är det enda problemet med den att bakrutetorkaren inte fungerar.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp