hastighetsmätare visar fel samt temp givare

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

h.blad

Ny medlem
Hej, har precis köpt en a6:a årsmod 98.
Men det har uppstått lite problem, tänkte höra om någon kan bistå med lite hjälp.
När jag var och provkörde bilen så var allt ok förutom att airbag lampan lös. Men säljaren skulle fixa det innan jag hämtade bilen.
Han sa att den lös för att förarstolen är sliten, så han skulle koppla förbi den airbagen.
När jag kom för att hämta bilen så lös inte lampan längre istället så funkade inte hastighetsmätaren. Säljaren sa att den bara behövde kalibreras han skulle fixa det några dagar senare. Det gjorde han, men den funkar inte som den ska, den "tickar" fram och visar mellan 8-15 km/h fel samt att vatten tempen även visar fel.
Jag börjar vara orolig för att hela instrumentet har blivit skadat när han har grejat. Eller handlar det bara om att kalibrera det rätt?

En sak till jag undrar om någon råkat ut för, innerbelysningen verkar glappa lite, tänds inte alltid när man öppnar dörrarna, sen dog den helt i några dagar, gick inte att tända på knapparna heller. Sen började den lysa helt plötsligt igen. Var är troligt att felet är.
Funderar bara om det är glapp vid dörrarna så borde det väl gå att tända med knapparna?

Tacksam för hjälp!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Hej Har precis varit å lagat min hastighets mätare i min Audi A6 -99a hos Henrik på Bildelshuset i Ö-Vik och jag är jätte nöjd
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp