Styling av Audi TT - Intro

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Peter

Sakkunnig
Audi TT började säljas år 1999 och har samma bottenplatta som bland annat Golf och Audi A3. Audi TT finns i versionerna coupe och cabriolet. År 2006 utsågs Audi TT till världens vackraste bil och det är än i dag en av Audis mest stilfulla bilmodeller.

Audi TT är redan från fabrik ett fulländat mästerverk men det finns flera detaljer man kan förändra för att få en personlig touch på sin Audi TT.

Bland annat har Caractere tagit fram ett styling paket med drag av Audi R8 modellen. Detta innebär bland annat en ny front med luftinsläpp, kjolpaket och bakre spoilers. Vill man ytterligare få ut maximal effekt av sin styling kan man komplettera med sköldar bakom dörren och en sportvinge bak. Läs mer om Caracteres styling paket på www.caractere.com.

Se svenska leverantörer i vår Länkguide


Bild från www.tuningmag.net
Visa bilaga 26
 

Cosmo

Ny medlem
Solfilm

En av de enklare formerna av styling som även är ganska vanligt borde vara att sätta på solfilm.
För att förenkla applicering av solfilm på bakrutan så tar man först bort inredningen.
Men hur gör man detta på en Audi TT MK1?
Jag har tittat och känt mig för runt bakrutan och det finns inga synliga skruvar eller clips.
Inredningen består av 2 delar. En plastram runt rutan och en tygklädd inredning nedanför
och nog verkar det som om det är den nedre delen som måste tas bort först, men jag vet inte hur.
Någon som vet och kan tipsa?
Har sökt igenom HELA internet utan att hitta något...
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp