Byta Kamrem/Kamkedja - Sammanställning. Vad kostar det, när ska den bytas?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

LeAudi

Ny medlem
Problemet med kamremmar och kamkedjor är att de går av när de går av, så det finns ingen riktig måttstock ifall jag förstått saken rätt. Detta gäller för övrigt även hos Saabar, med skillnaden att du endast kan byta kamrem genom att åka till Trollhättan

Ett till tips (förutom att köra Saab) är att kolla runt online och försöka hitta kamremmar billigare.
Jag vet att alla har olika favoritsidor. Själv använde jag Mister-Auto då jag aldrig haft några problem med dem men som sagt finns det en hel del alternativ där ute.
 
Senast ändrad:

Chiwalla

Ny medlem
Nyss köpt A4 av 2,7 TDI Multi. 2007 mod. Gått 8400 mil servat och skött perfekt. Bör jag byta kamrem pga. Ålder på remmen??
 
O

Oregistrerade

Gäst
Har en A6 2.4 -05 och fick domen hos Audi idag, kamkjedjan höger sida har sträckt sig.
En reparation som startar vid 50.000 hos Audi. Bilen är servad i tid enligt indikatorn.
Om det hade varit vid 130.000 mil kunde jag accepterat.
Jag har haft min sista Audi, frågan är vad ska man åka för märke i fortsättningen?
mercedes,,,,,,
 
R

Robert

Gäst
Kunnig Audimekaniker i Stockholm/omnejd?

Hej,

Är du/känner du till någon Audi/VW-tekniker i 08 området? Efter kamremsbyte hos Mekonomen i Kista har jag fått misständning när jag startar bilen. Bilen nu hos Audi Järva krog och dom kan inte hitta något fel säger dom. Inga felkoder. Mekonomen i Kista ska ni passa Er för, dom är okunniga där och otrevliga mot sina kunder. Svarar inte på mina mail, jag kommer göra en anmälan via ARN när jag fått ordning på bilen.
Söker alltså någon som är duktig på Audimotorer. Min bil är en Audi A4 2.0TFSI Quattro B7 manuell 7300mil.

Hör gärna av dig, jag betalar bra till den som kan hjälpa mig.

Robert

[email protected]
 
O

Oregistrerade

Gäst
Kamremsbyte A6 -13 2,0 tdi

Hejsan,

Någon som bytt utan att demontera fronten?
Suger att ta bort den då ACn måste in för vacuumpumpning o nyfyllning mm.
Med vänlig hälsning,
Patrik
 

Q7 3.0

Ny medlem
Om man lessnar så är Lexus ett skottsäkert alt
Kamkjedje byte vid 13.000 mil....

Har en A6 2.4 -05 och fick domen hos Audi idag, kamkjedjan höger sida har sträckt sig.
En reparation som startar vid 50.000 hos Audi. Bilen är servad i tid enligt indikatorn.
Om det hade varit vid 130.000 mil kunde jag accepterat.
Jag har haft min sista Audi, frågan är vad ska man åka för märke i fortsättningen?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp