+ Svara på ämne
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24
    Kamkedja a6
    Guest
    Jag bytte kamkedja på min audi a6 2.4 s-line 2005 som började ge oljud, 2012-02-10 och då hade den gått 10590 mil.

Det gick på totalt 22 305 kr.

Oregistrerade
    Guest

Skämmande läsning

Hur kan man som bilägare acceptera liknande "problem"?

Frågande
    Guest
    Har en A4 1,8T 2003 192 hk.
    När ska/skulle kamremmen bytas?
    Behöver man plocka av fronten?

Hej

Helt ny på forumet och funderar till att byta till en Audi A6 09-10 TDI!
    Undrar bara om det gäller även denna bil detta med kamremsbyte?
    Hur kan det kosta 20 lax för en service?

Nybörjare
    Reg.datum
    jan 2013
    Hej!

Har hört att det endast finns dom mil interval som här är angivna, inte någon rekomendation kring ålder på remmen - kan det stämma? Min bil har gått ca 7.500 mil, på 10 år - vill säga att den borde hålla kanske 5-20 år till, eller?

Nybörjare
    Reg.datum
    jan 2013
    Citat Ursprungligen postat av Dansken Visa inlägg
    Hej!

Har hört att det endast finns dom mil interval som här är angivna, inte någon rekomendation kring ålder på remmen - kan det stämma? Min bil har gått ca 7.500 mil, på 10 år - vill säga att den borde hålla kanske 5-20 år till, eller?
    Absolut inte! En kamrem gjord av gummi är oftast "färskvara", då gummi blir skörare med åren och kan spricka. Därav finns det alltid ett milintervall och/eller år angivet innan dem bör bytas.
    Detta kan vara olika från bilmodell till bilmodell t.ex. Opel har många gånger 6000mil eller var 4:e år på sina modeller.

Om din rem är 10 år nu så hade jag siktat på och byta..
    Puttrar runt i en Audi A4 -00

Oregistrerade_M
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av PeterMK Visa inlägg
    Absolut inte! En kamrem gjord av gummi är oftast "färskvara", då gummi blir skörare med åren och kan spricka. Därav finns det alltid ett milintervall och/eller år angivet innan dem bör bytas.
    Detta kan vara olika från bilmodell till bilmodell t.ex. Opel har många gånger 6000mil eller var 4:e år på sina modeller.

Om din rem är 10 år nu så hade jag siktat på och byta..
    Det gör det inte ALLTID. Jag har en Audi TT 00 225hk som kamrem precis gått sönder på, i den boken står det BARA milintervall, inga år. Får troligen betala skitet själv men ja, lite lurad är man ju då försäljaren pushade hårt för att den skulle hålla 18k med, gick den sönder innan vad det Audis fel. Tror knappast Audi ser det så...

Oregistrerade
    Guest

Cool Kamrem på annan "Audi"

Om ni tycker att 12000 eller för den delen18000 mil för en kamrem är lite köp då inte en annan "Audi" - Ducati. Kamremsbyte efter 2000 mil eller 2 år!!! Betyder i realiteten att kamremmen byts efter ca 1000 mil då de flesta av oss bara kör ca 500 mil per år.... Dock enkelt att byta med föredömlig åtkomst.

/J

PS Funderar på en TT/Quattro att komplettera Duccen med då jag vill vara märkestrogen. Var finns bra köpråd att finna? Hittar inga på denna sida....

Oregistrerade
    Guest

Aujdi

jag har ent aujdi som er gul är den med rem? åkså fin.

Kamkjedje byte vid 13.000 mil....

Har en A6 2.4 -05 och fick domen hos Audi idag, kamkjedjan höger sida har sträckt sig.
    En reparation som startar vid 50.000 hos Audi. Bilen är servad i tid enligt indikatorn.
    Om det hade varit vid 130.000 mil kunde jag accepterat.
    Jag har haft min sista Audi, frågan är vad ska man åka för märke i fortsättningen?

Behörigheter för att posta

• Du får posta nya ämnen
  • Du får posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •