Vad kostar det att äga en A3 Sportback?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Pasta

Ny medlem
Hej forumet!

Jag funderar på att köpa mig en Audi A3 Sportback 1,6 eller 2,0. Årsmodell ca 06-07.
Jag har skickat följande frågor till ett par olika Audi-handlare, men bara fått väldigt kryptiska svar - som om dom vill undvika frågan. Därför testar jag att fråga här.

Jag vill alltså ta reda på vad det kostar att äga en sådan här bil. Jag har redan sökt lite i forumet och hittat några generella svar för kostnader för byta av kamrem osv, men inte specifikt för den här modellen. Här följer frågorna:

- Hur mycket drar bilen? Stad och landsväg?
- Vad har bilen för serviceintervaller för vanlig service och vad kostar det? Kostar det olika beroende på hur många mil den gått osv?
- Vad har bilden för intervall för byte av kamrem och vad kostar det?
- Vad kostar bilen i skatt?
- Finns det någon annan betydande kostnad som är specifik för Audi eller A3 Sportback?
- Vad bör jag tänka på när jag letar efter beg A3 Sportback?

Jag har bara ägt en bil innan (den jag har nu). Det är en Peugeot 406 2,0 Coupé -03. Så det är den jag har att jämföra med.

Jag är ensam med två barn (6 och 7 år gamla), så efter att ha kollat runt en hel del så tror jag att en A3 Sportback är precis vad jag letar efter. Den är liten men är ändå stor - plus att den är riktigt snygg :) Men som sagt - det beror lite på hur mycket den kostar att äga. Jag har varit ganska bortskämd med min Peugeot som är billig i drift och service. Kamremmen kostar bara drygt 4.000 kr/4:e år (inkl. vattenpump). Vanlig grundservice kostar bara ca 1.500 kr vart annat år. Gissar att Audi är lite dyrare - men hur mycket dyrare?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp