Hjälp!! vill inte bli blåst på en affär av en Audi S4

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Adam

Ny medlem
Hejsan!

Detta är mitt första inlägg här på audiforum, behöver er hjälp då jag verkligen vill bli en nöjd Audi ägare=)

Det är nämnligen så att jag hittat en S4 05:a på blocket som jag är intresserad av, bilen är en importerad bil från usa och kom till Sverige för någon vecka sedan. I annonsen och enligt försäljaren som jobbar på bilfirman där bilen står så är S4:an klar för svensk besiktning, den är alltså fortfarande inte reggad. Försäljaren berättar att vilkoren är följande:

Jag ska stå som ägare under tiden då bilen skall in på besiktning, samt att han ska ha en handpenning på 5000 kr.
Ett m-test som jag föreslog. Jag står för testet, men skulle det visa sig att just miltalet är fel så står han för testet.

Under just dessa två punkter så vet jag av bara ren magkänsla att något inte stämmer riktigt helt. Det är inte just bilen som gör mig skeptisk det är även försäljaren. Visst känner man att man bör vara extra försiktig med importerade bilen, men jag vill inte känna att det är en omöjlighet att kunna genom gå en sån affär bara för att det är IMPORTERAD! Bilens historik finns i ett så kallad carfax, där ska enligt försäljaren stå ägare, servicehistorik, miltal, skador och eventuella fel på bilen m.m.

Jag skulle uppskatta all info, råd, tips, samt erfarenheter som ni har att erbjuda. Och om ni skulle kunna berätta mer i detalj hur jag ska gå till väga skulle det uppskattas oerhört mycket!

Jag hoppas ni tog er tid att läsa mitt inlägg, undrar ni något mer eller behöver mer info gällande bilen (t.ex frågor som jag ställt till försäljaren) så är det bara säga till.

LÄNK http://www.blocket.se/goteborg/Audi_S4_4_2_Quattro_Navi_Autom_Skin_39633037.htm?ca=11&w=3

MVH
ADAM
 
Senast ändrad:



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp