Byta blinkerslampa?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Hansson 66

Ny medlem
Tjena! Har en Audi A3 Fsi S-line årsmodell 04.Tänkte bara höra om någon här har bytt blinkers lampan på denna bil?Verkar vara lite bökigt tycker jag.Man kommer ju inte åt att byta dom i motorrummet precis?Måste man montera bort inneskärmarna för att ta bort denna lampa?:confused:

Mvh

Hansson66
 
O

Oregistrerade

Gäst
Verkar inte vara nån fart på det här forumet precis:( Frågade om det är någon som har bytt blinkerslampan på en Audi A3 Fsi S-line årsmodell 04.Måste man verkligen ta bort inneskärmen för att byta lampan?Tacksam för svar.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Nu har jag ju inte samma modell men jag har tittat på bilder och som det ser ut så är det samma visa på din som på mig verka det som, notera " verka det som "

Jag hade nämligen planer på att byta mina blinkers mot " osynliga " blinkers framtill och tänkte att det skulle bli lätt då man kommer åt alla andra lampor ifrån motorrummet liksom.
Jag hittade dock alla 3 skruvar, torxskruv , som håller lamphuset men att få ut huset så kunde jag inte se något annat än att behöva ta bort hela fronten på min bil iaf, har en A3 8P -07a.

Jag försökt googla men inte hittat så mycket om det.

Hoppas det gav dig något, för jag vill få det jävligt konstigt att det ska vara så invecklat att byta just blinkers men lätt att byta dom andra... mmm " grubbel grubbel "
 
O

Oregistrerade

Gäst
Byta blinkerslampa???

Ja,tackar för det svaret.Verkar ju helt skumt att man ska behöva ta bort hela fronten för att byta en sketen blinkerslampa.
 
Vet att tråden är gammal men jag letade mig tokig på nätet för att byta min blinkers på min a3 sportback 04 och hittade inget. Däremot har jag hittat ett lättare sätt än att ta bort hela fronten... helt enkelt ta bort framhjulet och skruva av 3 skruvar från innerkåpan så kan man ta ut lampan och byta den hur lätt som helst. hoppas jag är någon till hjälp iaf :)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp