Okänt fel, Kommer detta stå mig dyrt? [Audi A4 1.8t -05]

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
S

Simon

Gäst
Hej!

Jag har en Audi A4 1.8t -05 och har ägt den i ca 3 veckor, förre ägaren som verkar trovärdigt har sagt att den har varit helt felfri. och nu påvägen hem igår så började motorlampan lysa helt utan anledning, efter lite hit och dit så kom jag fram till att åka upp till närmaste audi-verkstad och kolla upp vad det kan vara för något som bilen reagerat på.

Jag är relativt ny som bilägare och både min och mina kompisars kunskaper är för begränsade för detta.

Jag har iaf förstår att det skulle kunna vara allt ifrån en liten slang som glappar till någonting dyrare så därför så chansar jag och skriva här där jag tror och hoppas någon kan peka mig i rätt riktning.

Dessa fel dök upp på diognosen, och han som gjorde den sa att med all sannolikhet så är allt p.g.a samma orsak:

16825
Tankavluftningssystem
felaktig matarmängd
sporadisk

17705
Anslutning laddgasspjäll
tryckfall
statiskt

17544
Rad1, blandningsanpassning (add)
systemet är för magert
statiskt

16891
Tomgångsreglering
varvtal över börvärdet
sporadiskt

-----------------------

Han nämnde att det nog inte är kritiskt att jag ordnar det idag men jag borde nog boka en tid under veckan, Men kanske någon har en aning om vad det kan röra sig om.

Vad säger ni gott folk? :)
 
S

Simon

Gäst
hej!

tack för svaret, japp bilen går helt normalt.. men vore skönt att veta vad det kan vara för fel så man slipper betala en verkstad för "felsökning" :)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp