Audi S8, bra bil, eller?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

PGO

Ny medlem
Hej,

Tittar på att köpa en Audi S8 men känner att jag vill få lite info om modellen. Hört en del om höga driftkostnader, detta är iofs relativt i förhållande till ägarens ekonomin.... men tror ni förstår vad jag menar.
Ex.v service. kost, rep kost, förbrukning, osv...
Har känslan av att det inte direkt är höga rep.kost då bilarna är väldigt välbyggda. Modellen jag tittar på är från -00 och framåt.

Tittar endast på dem som är manuella, om nu detta kan ha någon betydelse.

Ser fram emot att höra från någon av er erfarna och kunniga Audi ägare.

Hälsningar
Pär
 
Senast ändrad:

PGO

Ny medlem
Hej igen,
Sett att jag haft 80 visningar, men inte en enda har skrivit något.... Är frågorna for dumma, oklara, felformulerade, eller är det så att ingen har kunskap nog att svara på dem... :)

Ser ytterliggare en gång fram emot några svar.
 

Odd

Ny medlem
Hei PGO, dette er relevante spørsmål. Her er noen svar hvis du forstår Norsk ;) Jeh har kjørt min s8 fra 1999 4.000 mil på to år (automat) den hadde 20.000 mil på metaren når jeg kjøpte den. Har hatt bilen 2 år og en driftskostnad på ca. kr. 5.000 i året uten om bensin og olje. Synt det er mindre en forventet på en slik bil. Bensinforbruk har i snitt vert 1.12 lm og jeg bruker bilen ( kjør inte snålt ). Pass på at kamrem er bytt, och veljer du automat må inte bilen væra utrustat med slepkrok, då er lådan kass. En SUPER bil, topp komfort og krefter til det meste) Neste bil blir uten tvil s8 v10 :)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp