Bilen har dålig tomgång vid kallstart.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
O

Oregistrerade

Gäst
Tjo.

Har en Audi A4 1,8T -96 som dör ett par gånger vid kallstart, har lite taskig tomgång o kan va svårstartad när den är kall.
Även vid gaspådrag så händer det inget ibland o så skjuter han i luftfiltret några gånger sen drar han.

Vad kan va fel?

Mvh Anders
 

Bische

Medlem
Luftmassamätare och/eller läckage insug skulle jag gissa på, kan vara många orsaker. Prova koppla ur din LMM och se om det blir någon skillnad, uppför den sig lika när du kopplat ur den så är det dags att byta LMM.
 

K0vaN

Medlem
skit vanligt lmm går sönder, även tändspolarna !! jobbar med audi vw & skoda vet vi bytar mkt tändspolar och lmM!
 

Uthil

Medlem
Jag har samma problem, just att den dör vid start, att man får starta om några ggr.

Jag böt både stift, luftfilter, gjorde rent i luftfilter boxen, har fått byta en slang vid gasklockan, då denna slang var sprucken, misstänkte att det var vakuum slangen till tomgångsmotorn, för just att mätaren svajjar vid kallstart, och trampar man på gasen snabbt så går den upp i varv, för att sedan går ner och nästan dö, och sedan pendla upp till 900 varv, tomgång, har även märkt detta när man har kört en stund och kommer fram till en korsning och frikopplar så gör den samma sak, har kollat alla slangar till insuget, kollade även med startspray för om den skulle gå upp i varv, men icke.

Kan det vara LMM? Tomgångsmotorn? Tändspolarna, på min bil sitter dessa tillsammans med två av tändhattarna.
Jag har en Audi A4 1,8 -96
 

Uthil

Medlem
Pratade med brorsan om detta, och han hade en polare som hade samma problem med sin A6 turbo. Och han gjorde rent gasspäll huset och sen gick den som en pärla, det var tydligen väldigt skitigt där.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp