Audi a6 3,2 2005 Säkringar?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
O

Oregistrerade

Gäst
Hej är det någon som tala om för mig var säkringen sitter till siguttaget mellan framstolarna.

Mvh

Rille
 
O

Oregistrerade

Gäst
Finns i säkringsboxen vid handskfacket

Hej,

lite lustigt, hittade ditt inlägg då jag själv sökte svar på frågan (har samma modell som du). Slutade med att jag istället konsulterade instruktionsboken.

Förutsätter att du har vänsterstyrd bil (placering skiljer mellan h- och v-styrd). Säkringen för cig-uttaget sitter i säkringsboxen vid handskfacket (öppnas genom att ta bort panelensom sitter på högra "gaveln" av instrumentbrädan. För att komma åt, öppna passagerardörren och handskfacket. Använd en spårmejsel för att, försiktigt, lossa panelen. Lättast är att öppna panelen nedifrån, vid handskfackets gångjärn.

Väl inne i säkringsboxen, är det den gula (20A) säkringen på säkringplats två (den övre, svarta, säkringsskenan) som skall bytas.


Hälsningar
Andreas
 

POHedman

Medlem
I min 07a Avant så sitter den säkringen höger bak i bagageutrymmet. Men det framgår som sagt av instruktionsboken var säkringen sitter. Däremot funderar jag på om du/ni har samma problem som jag - så fort jag lyckas "snurra" på den laddare som jag satt där (till ungarnas DVD) så börjar jag bränna säkringar. Sen gör Audiverkstaden typ inget utom att kolla strömmen i kabeln och byta säkring, för då funkar det?

//po
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp